Genel Bilgi
Kod | TBZ210 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin, gelişen projelendirme teknolojilerinden AutoCAD Programı ile teknik resim ve mesleki resim çizimlerini kendi meslekleri ile ilgili olarak bilgisayar ortamında üretebilmesidir. Derste koordinat gösterme yöntemleri, obje kenetlenme yöntemleri, çizim, düzenleme, yazı yazma, ölçülendirme, katman yönetimi, iki boyutlu çizim komutlarını kullanarak örnek ve ödev çizimler yapıp bunların çıktılarının üretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
AutoCAD ekran bileşenleri, iki ve üç boyutlu koordinat tanımlama yöntemleri, obje kenetleme yöntemleri, çizim komutları, düzenleme komutları, yazı yazma, çizim ölçülendirme, katman yönetimi, iki boyutlu aydınlatma ve zayıf akım proje çizimleri yaparak resim çıktısı üretme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış ders notları
Notlar
Devre tasarım simülasyon programı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar Destekli Tasarım Programı ekran bileşenlerini tanıyabilir ve işlem yeteneklerini açıklayabilir |
ÖÇ02 | Kalem ve bilgisayar ile yapılan çizimleri karşılaştırabilir |
ÖÇ03 | Kalem ile yapılan teknik ve mesleki resim çizim bilgilerini bilgisayar ortamında kullanabilir |
ÖÇ04 | Bilgisayar Destekli Tasarımının çizim yardım ve avantajlarını açıklayabilme ve uygulayabilir |
ÖÇ05 | Bilgisayar Destekli Tasarımda çizime başlama ayarları, şablon kullanma, kaydetme işlemlerini gösterebilir. |
ÖÇ06 | Temel iki boyutlu temel tasarım komutlarını kullanabilme ve örnek verebilir |
ÖÇ07 | Temel düzenleme komutlarını uygulayabilme ve örnek verebilir |
ÖÇ08 | Bilgisayar Destekli Tasarım ile görünüş çıkarma ve izometrik perspektif çizimleri üretebilir |
ÖÇ09 | Mimari plan üzerine aydınlatma ve zayıf akım projelerini çizebilir |
ÖÇ10 | Tasarlanan çizimlerin bilgisayar aracılığı ile çiziciden ölçekli çıktılarını üretebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | AutoCAD ekran bileşenlerinin tanıtılması. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Koordinat sistemi ve nokta belirleme yöntemleri. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Obje kenetlenme yöntemleri. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Araç çubuğu oluşturma ve Draw araç çubuğu temel çizim komutları. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Temel çizim komutları ve yazı yazma. | Konu örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Düzenleme araç çubuğu Modify ve düzenleme komutları. | Konu örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ölçülendirme aracı Dimension ve ölçülendirme komutları. | Konu örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yazı stili kurma ve katman yönetimi. | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Ölçülendirme biçimi kurma ve önemli ölçülendirme değişkenleri. | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | İzometrik perspektif çizimlerin yapılması. | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Mimari plan üzerine aydınlatma ve zayıf akım tesisat sembollerini yerleştirme. | Konu örneklerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Mimari plan üzerine aydınlatma ve zayıf akım tesisat planlarının çizimi. | Konu örneklerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Gerilim düşümü ve yükleme tablolarının çizilmesi ve çıktı alma. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Laboratuvar uygulamalı sınavı ve ödev çizim çıktı dosyalarının değerlendirilmesi. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |