Genel Bilgi
Kod | YLY209 |
Ad | Yönetim Bilimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; Yönetim bilimi ile ilgili olarak teorik bilgileri öğrencilere aktarmak, yönetim biliminin tarihsel çerçevesi içinde geliştirilen teorileri ve olguları anlatmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yönetimle İlgili temel kavramlar, Yönetimle ilgili geliştirilen ilk temel teoriler, Yönetim fonksiyonları, lider, yönetici, stratejik yönetim, yönetişim konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Nuri Tortop, Yönetim Bilimi, Nobel Akademik Yayınları, 2017.
Notlar
Ahmet Varol, Yönetim Bilimi, Nobel Akademik Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yönetim bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Yönetim süreçlerini öğrenip yönetsel uygulamalara yansıtır |
ÖÇ03 | Teorik bilgileri gündelik yaşamda uygular |
ÖÇ04 | Yönetsel açıdan temel örgütsel sorunlara yönelik çözüm önerileri ortaya koyar |
ÖÇ05 | Örgütlerin yapısını ve yönetim biçimlerini öğrenir |
ÖÇ06 | Modern yönetim biçimlerini öğrenir |
ÖÇ07 | Yönetici ve lider arasındaki farkı anlar |
ÖÇ08 | Etkili bir yönetim sistemi ile ilgili farklı bakış açıları kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı; amacı | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel Kavramlar ve İşletme-Yönetim Konularına Bilimsel Bakış | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Karar Verme ve Planlama | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Klasik-Davranışsal Yönetim ve Organizasyon Teorisi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Modern Organizasyon Teorisi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sistem Yaklaşımı | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Genel Değerlendirme | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Organizasyonlarda Çevreye Uyum ve Değişimler İlgili Yaklaşımlar | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Durumsallık Teorilerinin İncelenmesi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toplam Kalite Yönetimi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Modern-Sonrası Çağdaş ve Güncel Kavramlar ve Yaklaşımlar | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Organizasyon İlkeleri ve Örgütleme | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yürütme | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Koordinasyon ve Kontrol | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |