Genel Bilgi
Kod | ENF101 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SELÇUK DUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SELÇUK DUMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Temel bilgisayar bilgisi, Bilgisayarın tarihçesi, Yazılım unsurları, Donanım unsurları, İnternet ağı, İnternet tarayıcıları, MsWord kelime işlemci programında dosya hazırlama, MsWord kelime işlemci programında şekillendirme ve ileri kelime, MsWord kelime işlemci programında işlemci uygulamaları, MsPowerPoint sunu hazırlama programında sunu hazırlama, MsPowerPoint animasyonlar ekleme ve düzenleme, Tanıtıcı materyal hazırlama, Web sitesi uygulamaları, Ms Access uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
https://enformatik.cu.edu.tr/cu/Dersler/compulsory-courses/temel-bilgi-teknolojileri-kullanimi
Notlar
https://enformatik.cu.edu.tr/cu/Dersler/compulsory-courses/temel-bilgi-teknolojileri-kullanimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknik bilgilerini daha verimli kullanacak seviyede bilgisayar kullanmayı öğrenebilmek. |
ÖÇ02 | Yazılım unsurlarını ve donanım unsurlarını tanıyabilmek. |
ÖÇ03 | İnternet ağı ve İnternet tarayıcıları hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ04 | MsWord kelime işlemci programında dosya hazırlayabilmek |
ÖÇ05 | MSExcell programında dosya hazırlayabilmek |
ÖÇ06 | MsPowerPoint sunu hazırlama programında sunu hazırlayabilmek |
ÖÇ07 | Ms Access uygulamalarını kullanabilmek |
ÖÇ08 | Web sitesi uygulamaları hakkında bilgi vermek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirme bilgisine sahip olur | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütebilir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel bilgisayar bilgisi, | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilgisayarın tarihçesi, | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yazılım unsurları, | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Donanım unsurları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İnternet ağı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İnternet tarayıcıları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | MsWord kelime işlemci programında dosya hazırlama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | MsWord kelime işlemci programında işlemci uygulamaları1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | MsWord kelime işlemci programında işlemci uygulamaları2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | MsPowerPoint sunu hazırlama programında sunu hazırlama, | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | MsPowerPoint animasyonlar ekleme ve düzenleme, | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Tanıtıcı materyal hazırlama | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Web sitesi uygulamaları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ms Access uygulamaları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |