UAI101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU
LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ PR.
Kod UAI101
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL GÜNERİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL GÜNERİ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temelde Modern Türkiye'nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

İnkılap kavramı Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş sebepleri Osmanlı İmparatorluğu'nu kurtarma çabaları Fikir Akımları I. Dünya Savaşı Mustafa Kemalin Anadoluya geçişi ve Kongreler Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı Kurtuluş Savaşı Dış politika Mudanya Ateşkesi Lozan Konferansı

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders notları, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1/1,1/2 cilt YÖK yayınları(komisyon) Ankara

Notlar

Atatürk'ün Söylev ve demeçleri Mustafa Kemal Atatürk;Nutuk


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin yakın tarihini anlatır
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri açıklar.
ÖÇ03 Yirminci yüzyılda yaşanan siyasi, kültürel ve sosyo-ekonomik konulardaki önemli tarihsel, gelişmelerin günümüzü olan etkililerini açıklar.
ÖÇ04 Türkiye'de demokrasinin gelişim aşamalarını sıralayarak açıklar
ÖÇ05 Tarihsel süreçte, Türkiyenin geçmiş ve bugünü arasındaki degişim ve gelişimini açıklar
ÖÇ06 Osmanlı devletinin yıkılış sebebleri ve Türk Inkılabını hazırlayan koşulları açıklar
ÖÇ07 Türkiye Cumhuriyetinin Ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğünün önemini açıklar
ÖÇ08 Türk kurtuluş savaşını ve aşamalarını anlatır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analiz sonucu verileri yorumlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Niteliği ve Önemi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türk İnkılabını Hazırlayan nedenlere Toplu Bakış Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Osmanlı Devletinin Parçalanması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal'in Tutumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Mustafa Kemal'in Milli Mücadelenin Önderi Haline Gelmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kongreler Yolu ile Milli Teşkilatlanma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Önerilen kaynaktan ilgili konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli Kararları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 TBMM'nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Milli Mücadelede Cepheler, Güney ve Güneydoğu, Doğu Cephesi ve Ermeni sorunu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Milli Mücadelede Cepheler, Batı cephesi, İlk İşgaller ve Milli Ordular - Düzenli Ordunun Kuruluşu ve Milli Mücadelenin Finansal Kaynakları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Sevr Anlaşması ve Türk Milleti Üzerindeki Etkisi - Milli Mücadelede Cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaktan ilgili konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaktan ilgili konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 20
1. Yıl Sonu Sınavı - 80
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 03:03