Genel Bilgi
Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU |
LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ PR. | |
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)
Notlar
Youtube/AI Araçları/ Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük konuşmalarda temel selamlaşma ve tanışma ifadelerini uygular. |
ÖÇ02 | Kendi öz geçmişini ve kişisel bilgilerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Sahiplik ve işaret zamirlerini kullanarak kişisel eşyaları açıklar. |
ÖÇ04 | Meslekler, boş zaman aktiviteleri ve müzik tercihlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Kendi yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini ifade eder. |
ÖÇ06 | Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazar. |
ÖÇ07 | Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konular hakkında iletişim kurar. |
ÖÇ08 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanarak günlük hayata uygun diyaloglar oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri yorumlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve bilgilendirme/Temel sınıf içi ifadeler/Tanışma diyalogları ve sınıf içi etkileşim/Olmak fiili/a/an ses düşmesi | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Tanışma ifadeleri ve meslekler/ Tanıştığımıza memnun oldum.- Kendini tanıtma/ Olmak fiili (1) | Nice to meet you" gibi yaygın selamlaşma ifadelerini incelemelidir. Farklı meslek isimlerini listelemeli ve anlamlarını not etmelidir. "What do you do?" sorusuna nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
3 | Meslekler hakkında daha ayrıntılı konuşma ve diyalog pratiği/ Mesleklerle ilgili diyalog oluşturma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Kişisel bilgiler sorma ve verme / Bölümün ne?" (What's your major?) - Kişisel bilgileri paylaşma/ Sahiplik ifadeleri / Wh-soruları/ Telefon numaraları ve sembolleri söyleme | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Kendi kişisel bilgilerini daha detaylı anlatma/ Kendi bilgilerinizle ilgili diyaloglar oluşturma | Öğretim elemanı tarafından verilen aktivitileri yapmalıdırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Sahiplik ve işaret zamirleri/ "Bu sana mı ait? sorusu- Kişisel eşyalar hakkında konuşma/ Sayı çiftleri | Günlük hayattan eşyalar seçerek bunları işaret eden cümleler hazırlamalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
7 | Kendi eşyalarını ve sahip olduklarını açıklama/Günlük hayattan sahiplik ifadeleri içeren diyalog oluşturma | "Is this your bag?" gibi sorulara nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. Sahiplik sıfatlarını (my, your, his, her, its, our, their) araştırmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Müzik türleri ve beğeni ifade etme/ "Hadi.." ifadesi - Müzik tercihlerini ifade etme/Geniş zaman (The simple present (I like... / I don’t like...)/ Evet/Hayır sorularının tonlaması | Farklı müzik türlerini araştırmalıdır (pop, rock, jazz, classical, hip-hop, electronic vb.) Sevdiğin ve sevmediğin müzik türleriyle ilgili 2-3 cümle hazırlamalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
10 | Müzik türleri hakkında detaylı konuşma ve tartışma/Beğendiğin sanatçıları ve şarkıları açıklama/ Because, so, and but bağlaçlarını kullanarak açıklama yapma/ Uzun ve kısa sesli harfler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Bir müzik türü hakkında grup tartışmasına hazırlanmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Boş zaman aktiviteleri ve önerilerde bulunma / "Hadi takılalım!" (Let’s hang out!) - Plan yapma ve öneride bulunma/ Geniş zaman 2 (The simple present (2) / Let’s + verb/ Wh-sorularının tonlaması | Günlük boş zaman aktiviteleriyle ilgili kelimelere çalışmalıdır (watching movies, playing video games, hiking, reading books vb). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Etkinlik planlama ve farklı boş zaman aktivitelerini tartışma/ Arkadaşlarınla birlikte etkinlik planlama/ Would you like to...? / How about...? | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Yetenekler ve beceriler Ne yapabilirsin?sorusu/ Yeteneklerden bahsetme/Can ve Can’t arasındaki fark | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Günlük hayatta yetenekler hakkında daha detaylı konuşma/Yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini tartışma/ Can + adverb (well, fast, fluently) kullanımı/ Can ve Can’t arasındaki fark (zayıf ve güçlü okunuşlar) | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Başkalarının yeteneklerini tanımlayan cümleler hazırlamalıdır (She can run fast.). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Son 3 üniteye dair tekrar ve konuşma pratiği/ Tüm konuların tekrar edilmesi/ Önceki haftalarda öğrenilen konularla diyalog oluşturma | Tüm konular tekrar edilmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sıfatları | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |