UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU
LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ PR.
Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)

Notlar

Youtube/AI Araçları/ Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Günlük konuşmalarda temel selamlaşma ve tanışma ifadelerini uygular.
ÖÇ02 Kendi öz geçmişini ve kişisel bilgilerini tanımlar.
ÖÇ03 Sahiplik ve işaret zamirlerini kullanarak kişisel eşyaları açıklar.
ÖÇ04 Meslekler, boş zaman aktiviteleri ve müzik tercihlerini açıklar.
ÖÇ05 Kendi yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini ifade eder.
ÖÇ06 Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazar.
ÖÇ07 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konular hakkında iletişim kurar.
ÖÇ08 Temel dilbilgisi yapılarını kullanarak günlük hayata uygun diyaloglar oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analiz sonucu verileri yorumlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve bilgilendirme/Temel sınıf içi ifadeler/Tanışma diyalogları ve sınıf içi etkileşim/Olmak fiili/a/an ses düşmesi Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Tanışma ifadeleri ve meslekler/ Tanıştığımıza memnun oldum.- Kendini tanıtma/ Olmak fiili (1) Nice to meet you" gibi yaygın selamlaşma ifadelerini incelemelidir. Farklı meslek isimlerini listelemeli ve anlamlarını not etmelidir. "What do you do?" sorusuna nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
3 Meslekler hakkında daha ayrıntılı konuşma ve diyalog pratiği/ Mesleklerle ilgili diyalog oluşturma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Kişisel bilgiler sorma ve verme / Bölümün ne?" (What's your major?) - Kişisel bilgileri paylaşma/ Sahiplik ifadeleri / Wh-soruları/ Telefon numaraları ve sembolleri söyleme Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Kendi kişisel bilgilerini daha detaylı anlatma/ Kendi bilgilerinizle ilgili diyaloglar oluşturma Öğretim elemanı tarafından verilen aktivitileri yapmalıdırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme
6 Sahiplik ve işaret zamirleri/ "Bu sana mı ait? sorusu- Kişisel eşyalar hakkında konuşma/ Sayı çiftleri Günlük hayattan eşyalar seçerek bunları işaret eden cümleler hazırlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
7 Kendi eşyalarını ve sahip olduklarını açıklama/Günlük hayattan sahiplik ifadeleri içeren diyalog oluşturma "Is this your bag?" gibi sorulara nasıl cevap verileceğini çalışmalıdır. Sahiplik sıfatlarını (my, your, his, her, its, our, their) araştırmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Müzik türleri ve beğeni ifade etme/ "Hadi.." ifadesi - Müzik tercihlerini ifade etme/Geniş zaman (The simple present (I like... / I don’t like...)/ Evet/Hayır sorularının tonlaması Farklı müzik türlerini araştırmalıdır (pop, rock, jazz, classical, hip-hop, electronic vb.) Sevdiğin ve sevmediğin müzik türleriyle ilgili 2-3 cümle hazırlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
10 Müzik türleri hakkında detaylı konuşma ve tartışma/Beğendiğin sanatçıları ve şarkıları açıklama/ Because, so, and but bağlaçlarını kullanarak açıklama yapma/ Uzun ve kısa sesli harfler Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Bir müzik türü hakkında grup tartışmasına hazırlanmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Boş zaman aktiviteleri ve önerilerde bulunma / "Hadi takılalım!" (Let’s hang out!) - Plan yapma ve öneride bulunma/ Geniş zaman 2 (The simple present (2) / Let’s + verb/ Wh-sorularının tonlaması Günlük boş zaman aktiviteleriyle ilgili kelimelere çalışmalıdır (watching movies, playing video games, hiking, reading books vb). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Etkinlik planlama ve farklı boş zaman aktivitelerini tartışma/ Arkadaşlarınla birlikte etkinlik planlama/ Would you like to...? / How about...? Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Yetenekler ve beceriler Ne yapabilirsin?sorusu/ Yeteneklerden bahsetme/Can ve Can’t arasındaki fark Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Günlük hayatta yetenekler hakkında daha detaylı konuşma/Yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini tartışma/ Can + adverb (well, fast, fluently) kullanımı/ Can ve Can’t arasındaki fark (zayıf ve güçlü okunuşlar) Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Başkalarının yeteneklerini tanımlayan cümleler hazırlamalıdır (She can run fast.). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Son 3 üniteye dair tekrar ve konuşma pratiği/ Tüm konuların tekrar edilmesi/ Önceki haftalarda öğrenilen konularla diyalog oluşturma Tüm konular tekrar edilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sıfatları Sınav sorusu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 06:36