Genel Bilgi
Kod | SRP127 |
Ad | Üniversitede Yaşam Kültürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HAKAN KAVUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HAKAN KAVUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere üniversite öğrenimi hakkında bilgiler vermek
Dersin İçeriği
Üniversite yaşamı ve üniversiteye uyum sağlama
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Öğretim üyesinin ders notları
Notlar
Herhangi bir kaynak bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üniversitemizle ilgili temel bilgileri edinir |
ÖÇ02 | Üniversitemizin misyon, vizyon, yaklaşım ve kurallarını öğrenir |
ÖÇ03 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak kendi haklarını ve üniversite olanaklarını kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Akademik yaşam ve araştırma teknikleri hakkında fikir sahibi olur |
ÖÇ05 | Üniversitedeki sosyal yaşam hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Üniversite yönetimi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Üniversite toplulukları hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemelerini, yapı tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seralarda ve açık havada sebze ve süs bitkileri yetiştirir, bitkilerin bakımını, üretimini, çoğaltılmasını ve hasadını uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ziraat alanı için gerekli bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve uygun bilgisayar programlarını kullanabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, mücadelesinde uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri, bitki fizyolojisini, bitki sistematiğini açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementlerini kullanır, doğru, dengeli beslenme ve gübreleme ile üretim yapma becerisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Topraksız kültür ortamlarını kullanarak topraksız tarım yöntemleriyle bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini, hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları ve bunların arzda kaliteye etkilerini açıklar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sertifikalı tohum ve hibrit tohum kavramlarını tanımlar, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları belirtir. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Organik tarımın temel kavramlarını, özelliklerini ve organik sebze yetiştiriciliği yöntemlerini açıklar, uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında öğrendiği bilgileri değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversite Kültürü | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Üniversite Kampüsü | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Üniversitemiz, Yüksekokulumuz | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yükseköğretimin Amacı ve Yükseköğretim Kurulu | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Üniversite Organları | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Öğretim Elemanları, Öğretim ve Öğrenciler | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ç.Ü.Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sınavlar, Başarı Notları ve Not Ortalamaları | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Disiplin Cezaları, Disiplin Suçları | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öğrenci Disiplin Soruşturmasının Yapılışı ve Uygulanması | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yaz Yarıyılı Öğrenimi, Yatay ve Dikey Geçişler | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sağlık, Sosyal, Kültürel Faaliyetler ve Barınma | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi ve Staj Talimatı | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tartışma | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |