Genel Bilgi
Kod | TES103 |
Ad | Proje Geliştirme Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı sanayiye uygulanabilir bir projeyi posteriyle birlikte hazırlama sunma becerisi edindirmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste proje hazırlık aşamaları, fikir doğrultusunda proje çizimi, tasarımı, hesaplamaları, prototip üretme, sunum yapabilme ve poster hazırlama konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
* Akyüz, E. "Yeni Başlayanlar için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri", Nobel Yayınevi **Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN
Notlar
* Akyüz, E. "Yeni Başlayanlar için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri", Nobel Yayınevi **Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanayiye uygulanabilir proje konusunu tanımlar. |
ÖÇ02 | Proje konusu ile ilgili literatürü özetler |
ÖÇ03 | Proje ile ilgili gerekli hesaplamaları kullanır |
ÖÇ04 | Bir projeyi gerçekleştirmek için üretim basamaklarını tanımlar |
ÖÇ05 | Proje ile ilgili bir prototip geliştirir |
ÖÇ06 | Proje konusu ile ilgili poster sunum hazırlar |
ÖÇ07 | Proje hakkında sunum düzenler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanayiye uygulanabilen bir proje konusunun belirlenmesi | Literatür ve internet taramas | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Belirlenen proje ile ilgili internette araştırma yapılması | Literatür ve internet taramas | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Proje konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür ve internet taramas | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-I | Hesaplamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-II | Hesaplamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
6 | Taslak çiziminin gerçekleştirilmesi | Çizim yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje için gerekli malzemelerin temin edilmesi | Malzeme satın almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
|
9 | Projenin üretiminin yapılması-I | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Projenin üretiminin yapılması-II | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projenin üretiminin yapılması-III | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Projenin üretiminin yapılması-IV | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Poster sunumunun hazırlanması-I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Poster sunumunun hazırlanması-II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Poster sunumunun hazırlanması-III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |