Genel Bilgi
Kod | TEK243 |
Ad | Terbiye İşletme Uygulaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı terbiye işletmelerindeki hakkında temel bilgileri açıklamak ve uygulama becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste laboratuvar malzemeleri, temel terbiye bilgileri anlatımı yapıldıktan sonra ön terbiye ve boyama uygulamaları gerçekleştirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
*Çoban, S., "Terbiye ve Haslıklar Açısından Konfeksiyon Malzeme Muayeneleri", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2001. *Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN
Notlar
*Çoban, S., "Terbiye ve Haslıklar Açısından Konfeksiyon Malzeme Muayeneleri", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2001. *Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvar ekipmanlarını tanır |
ÖÇ02 | Hidrofilite testlerini gerçekleştirir |
ÖÇ03 | pH tayinini gerçekleştirir |
ÖÇ04 | Ön terbiye işlemlerini uygular. |
ÖÇ05 | Boya işlemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvar ekipmanları | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hidrofilite testleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | pH tayini | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
4 | Ön terbiye uygulamaları: Temel Bilgiler | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Ön terbiye uygulamaları: Haşıl sökme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ön terbiye uygulamaları: Hidrofilleştirme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Ön terbiye uygulamaları: Ağartma | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Boya uygulamaları: Temel bilgiler | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Boya uygulamaları: Reaktif boyalar | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Boya uygulamaları: Rektif boyalarla pamuk boyama | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Boya uygulamaları: Rektif boyalarla viskon boyama | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | Boya uygulamaları: Dispers boyalar | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | Boya uygulamaları : PET boyama | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
15 | Kumaş hata örneklerinin tanıtılması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |