Genel Bilgi
Kod | TES212 |
Ad | Mesleki Sosyal Beceriler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı iş yaşamında gerekli olacak sosyal ve teknik becerileri tanımlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste iletişim yöntemleri ve becerileri, sosyal ve teknik yetkinlik konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İletişim, Nazife Güngör, Seçkin Yayınları
Notlar
İletişim, Nazife Güngör, Seçkin Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim yöntemlerini sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Sosyal yetkinlikler tanımlar. |
ÖÇ03 | Sosyal yetkinlikleri elde etme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Teknik yetkinlikleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Teknik yetkinlikleri elde etme yöntemlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Kendini geliştirme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | İnsan ilişkilerini düzenleyen kurallar | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | İş hayatında ilişkiler | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Sanatsal etkinlikleri takip etme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Meslek ahlakı | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Öğrenmeyi öğrenmek | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Problem çözme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Bilgi/veri toplama | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Bilgileri/verileri kullanma | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İnovatif(yenilikçi) düşünme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Poster hazırlama | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sunum hazırlama | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sunum yapma teknikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |