Genel Bilgi
Kod | TES220 |
Ad | Tekstilde Ürün Tasarımı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ MUTLU ALA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Her öğrenci bölüm öğretim elemanları ile birlikte belirledikleri bir tekstil ürünü üretim süreçleri ile ilgili teorik bilgi, literatür taraması yapma, labotatuvarda kendi proje konusu ile ilgili uygulamalar yapma, elde edilen sonuçları değerlendirme, raporlama ve sunma.
Dersin İçeriği
Ürün tasarım sürecinin ortaya konulması ve tasarlanan ürünün üretilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tekstilde Ürün Tasarımı II Ders Notu; Deniz Mutlu ALA
Notlar
Moda tasarımında araştırma ve tasarım / Simon Seivewright ; Çeviren, Burcu Bakın
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyu araştırma ve üretim için gerekli kuramsal bilgilere ulaşır |
ÖÇ02 | Ürün tasarımı ve üretimi için yararlanabileceği kaynakları bilir |
ÖÇ03 | Topladığı verileri analiz eder, yorumlar ve bulguları uygun biçimde raporlaştırır |
ÖÇ04 | Araştırma projesinin sonuç ve önerilerini savunur ve bunları başkalarıyla paylaşır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili konuların tekrarı. | Okuma, Araştırma ve Ön çalışma | |
2 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi | Okuma, Araştırma ve Ön çalışma | |
3 | Verilerin toplanması | Okuma, Araştırma ve Ön çalışma | |
4 | Üretim ve tasarım sürecinin planlanması | Ön çalışma | |
5 | Malzeme araştırması | Okuma, Araştırma ve Ön çalışma | |
6 | Malzeme temini | Ön çalışma | |
7 | Makinelerin hazırlanması | Ön çalışma | |
8 | Ara Sınav | Rapor ve sunum hazırlığı | |
9 | Üretim hazırlıkları | Ön çalışma | |
10 | Üretim hattının kurulması | Ön çalışma | |
11 | Proje konusuyla ilgili laboratuvar ve üretim çalışmaları I | Ön çalışma | |
12 | Proje konusuyla ilgili laboratuvar ve üretim çalışmaları II | Ön çalışma | |
13 | Rapor hazırlanması | Ön çalışma | |
14 | Sunum hazırlanması | Ön çalışma | |
15 | Sonuç ve önerilerin sunulması ve tartışılması | Ön çalışma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |