Genel Bilgi
Kod | IMZ213 |
Ad | Yapı Elemanları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, inşaat mühendisi mesleğini yapacak olan teknik elemanların, yapı ve yapıyı oluşturan yapı elemanlarını tanımaları; yapı, arazinin durumu ve ilgili mevzuata uygun olan yapı elemanlarını seçebilme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, yapı ile ilgili temel kavramlar, yapının zemine aplikasyonu, temel kazısı sırasında alınacak önlemler, yapıların askıya alınması, temel, duvar, döşeme, hatıl, lento, kiriş, kolon, merdiven, baca, kalıp, iş iskelesi, çatı, doğramalar konularından oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Prof. Dr. Erkin ERTEN - Mimarlıkta Yapı - Yapım - Birsen Yayınevi Murat Soygeniş (2019). Yapı 2-3-4. Birsen Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapı ve yapı elemanları ile ilgili kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Ders kapsamında gösterilen tüm yapı elemanlarının çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yapının zemine aplikasyon adımlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Temel kazısı sırasında alınacak önlemlerden uygun olanı seçer. |
ÖÇ05 | Yapıların askıya alınması esnasında yapılan işlemleri açıklar. |
ÖÇ06 | Zemin durumu ve diğer verilere göre taşıyıcı olan yapı elemanlarından uygun olanlarını seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanıtım – yapı ile ilgili temel kavramlar, yapının zemine aplikasyonu, temel kazısı sırasında alınacak önlemler | Ders bilgi paketini incelemek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel kazısı sırasında alınacak önlemler – devam, yapıların askıya alınması, temel | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Temeller - devam | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Duvarlar | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Döşemeler | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Lento, hatıl, kolon ve kiriş | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Merdivenler | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Okuma, çizme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kemer, tonoz, kubbe | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bacalar | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kalıplar | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İskele | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çatılar | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çatılar - devam | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kapı ve pencere | Okuma, çizme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, çizme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, çizme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |