IMZ213 Yapı Elemanları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMZ213
Ad Yapı Elemanları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, inşaat mühendisi mesleğini yapacak olan teknik elemanların, yapı ve yapıyı oluşturan yapı elemanlarını tanımaları; yapı, arazinin durumu ve ilgili mevzuata uygun olan yapı elemanlarını seçebilme becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, yapı ile ilgili temel kavramlar, yapının zemine aplikasyonu, temel kazısı sırasında alınacak önlemler, yapıların askıya alınması, temel, duvar, döşeme, hatıl, lento, kiriş, kolon, merdiven, baca, kalıp, iş iskelesi, çatı, doğramalar konularından oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Prof. Dr. Erkin ERTEN - Mimarlıkta Yapı - Yapım - Birsen Yayınevi Murat Soygeniş (2019). Yapı 2-3-4. Birsen Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yapı ve yapı elemanları ile ilgili kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Ders kapsamında gösterilen tüm yapı elemanlarının çeşitlerini açıklar.
ÖÇ03 Yapının zemine aplikasyon adımlarını açıklar.
ÖÇ04 Temel kazısı sırasında alınacak önlemlerden uygun olanı seçer.
ÖÇ05 Yapıların askıya alınması esnasında yapılan işlemleri açıklar.
ÖÇ06 Zemin durumu ve diğer verilere göre taşıyıcı olan yapı elemanlarından uygun olanlarını seçer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanıtım – yapı ile ilgili temel kavramlar, yapının zemine aplikasyonu, temel kazısı sırasında alınacak önlemler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel kazısı sırasında alınacak önlemler – devam, yapıların askıya alınması, temel Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Temeller - devam Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Duvarlar Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Döşemeler Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Lento, hatıl, kolon ve kiriş Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Merdivenler Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Okuma, çizme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kemer, tonoz, kubbe Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bacalar Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kalıplar Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 İskele Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çatılar Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çatılar - devam Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kapı ve pencere Okuma, çizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, çizme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, çizme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2024 02:45