IMS466 Beton Teknolojisi 2

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS466
Ad Beton Teknolojisi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Meltem TANGÜLER BAYRAMTAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin betonun bileşenlerini ve bu bileşenlerin betonun özellikleri üzerindeki etkilerini anlamalarını, beton tasarımı yapabilmelerini, beton ve bileşenlerini test etmek için kullanılan standart yöntemleri öğrenerek bu testlerin sonuçlarını yorumlama ve betonun performansını değerlendirme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders beton bileşenleri, beton üretimi, bakımı, tasarım hesabı, özellikleri ve test yöntemleri konularından oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Turhan, E. Y. (2003). Beton. Ankara. Mehta, P. K., & Monteiro, P. J. (2014). Concrete: microstructure, properties, and materials. McGraw-Hill Education. Neville, A. M., & Brooks, J. J. (1987). Concrete technology (Vol. 438). England: Longman Scientific & Technical.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Betonun bileşenlerini tanır.
ÖÇ02 Beton bileşenlerinin beton üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ03 Beton tasarımı yapar.
ÖÇ04 Beton ve bileşenlerini test etmek için kullanılan standart yöntemleri açıklar.
ÖÇ05 Beton test sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ06 Betonun performansını tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çimento üretimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Mineral katkılar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çimento tipleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Agregalar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Agregalar 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kimyasal katkılar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Taze beton Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Olumsuz hava şartlarında beton dökümü Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Beton tasarım hesabı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Beton test yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Beton dayanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Beton dayanıklılığı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final sınavı Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 06:19