IMS424 Sulama ve Kurutma

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS424
Ad Sulama ve Kurutma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tarım arazilerinde sulama ve fazla suyu kurutma metodlarını öğretmek

Dersin İçeriği

Tarımsal sulama metodları, bitki su ihtiyacının ve sulama modülünün belirlenmesi, sulama şebekeleri, tarım arazilerinin drenajı, drenaj şebekeleri ve hesapları. Sanat yapıları.

Dersin Ön Koşulu

Hidroloji dersi

Kaynaklar

Sulama ve Drenaj, Turan Kızılkaya

Notlar

Irrigation and drainage engineering P. Waller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sulama ve kurutmanın anlam ve önemi
ÖÇ02 Blaney Criddle yöntemi ile bitki su ihtiyacının belirlenmesi
ÖÇ03 Sulama metodlarının öğrenilmesi
ÖÇ04 Kanaletler ve hidrolik özelliklerinin öğrenilmesi
ÖÇ05 Drenaj kanalları için hidrolik hesaplama yöntemlerinin öğrenilmesi.
ÖÇ06 Mc Math ve Rasyonel yöntemlerinin öğrenilmesi
ÖÇ07 Synder ve Sentetik birim hidrograf yöntemlerinin öğrenilmesi
ÖÇ08 Sulama ve drenaj şebekelerinde sanat yapıları.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sulama ve kurutma ile ilgili genel bilgiler, tanımlar. Sulama ve kurutmanın önemi. Hidroloji dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bitki su ihtiyacının belirlenmesi Hidroloji dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Blaney Criddle yöntemi ile bitki su ihtiyacının belirlenmesi örneği Hidroloji dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sulama metodları Hidroloji dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Açık kanallı sulama şebekeleri Önceki bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Açık kanallı sulama şebekelerinin hidrolik hesaplamaları. Akışkanlar mekaniği 2 dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kanaletler ve hidrolik özellikleri Önceki bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Bütün konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tarım arazilerinin drenajı ve drenaj şebekeleri. Önceki bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Drenaj kanalları için hidrolik hesaplama yöntemleri. Hidroloji dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Mc Math ve Rasyonel yöntemleri Hidroloji dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Synder ve Sentetik birim hidrograf yöntemleri. Hidroloji dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sulama ve drenaj şebekelerinde sanat yapıları. Önceki bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Akım ölçüm yapıları Hidroloji dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sanat yapılarının hidrolik hesaplarıyla ilgili uygulamalar Akışkanlar mekaniği 2 dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün konular Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 08:38