Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 
| İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | IMP426 | 
| Ad | Geoteknik Mühendisliği Uygulamaları 2 | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı temel geoteknik bilgileri kullanarak gerçek bir geoteknik yapının analiz ve tasarımının yapılmasıdır.
Dersin İçeriği
Geoteknik mühendisliğinde sıralanan konuları içerebilecek bir tasarım projesinin hazırlanması: Sığ temeller, oturma analizi, derin temeller, derin kazılar, şev stabilitesi, dolgular, zemin iyileştirme teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders Kitapları
Notlar
Ders Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli teorik bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için kullanır. | 
| ÖÇ02 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 
| ÖÇ03 | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 
| ÖÇ04 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 4 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 4 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 | 
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | 4 | 
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 | 
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | 4 | 
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 | 
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 | 
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 | 
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında bilgi verilmesi | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 2 | Arazi araştırması | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 3 | Geoteknik analiz ve tasarım yöntemleri hakkında bilgi verilmesi | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 4 | Geoteknik proje seçimi | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 5 | Bilgisayar programının öğrenilmesi 1 | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 6 | Bilgisayar programının öğrenilmesi 2 | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 7 | Bilgisayar programının öğrenilmesi 3 | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 9 | Hesaplamalar ve Çözümler 1 | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 10 | Hesaplamalar ve Çözümler 2 | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım  | 
                                
| 11 | Hesaplamalar ve Çözümler 3 | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 12 | Hesaplamalar ve Çözümler 4 | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 13 | Hesaplamalar ve Çözümler 5 | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 14 | Hesaplamalar ve Çözümler 6 | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 15 | Raporlama ve sunum | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||