IMP430 Baraj Tasarımı

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMP430
Ad Baraj Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Baraj hazne kısımlarının hacimlerini belirlemek

Dersin İçeriği

Baraj hazne kapasitelerinin belirlenmesi

Dersin Ön Koşulu

Su yapıları dersi

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Design of small dams ‎U. S. Government Printing


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Baraj yapma nedenleri ve baraj çesitleri
ÖÇ02 Baraj haznesinin kısımları, ölü hacim, aktif hacim ve taşkın hacmi hesapları
ÖÇ03 Taşkın öteleme hesabı ile taşkın hacminin belirlenmesi
ÖÇ04 Dolusavak hidrolik profilinin belirlenmesi
ÖÇ05 Enerji kırıcı yapının belirlenmesi
ÖÇ06 Baraj yüksekliğinin belirlenmesi
ÖÇ07 Toprak dolgu barajlarda sızma analizi
ÖÇ08 Toprak dolgu barajlarda stabilite analizi
ÖÇ09 Baraj gövde enkesitinin çizilmesi
ÖÇ10 Kemer baraj enkesitinin belirlenmesi
ÖÇ11 Baraj gölü altında kalacak yerlerin haritada gösterilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Baraj yapma nedenleri ve baraj çesitleri su yapıları dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Baraj haznesinin kısımları su yapıları dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ölü hacim hesabı katı madde hareketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Aktif hacim hesap yöntemleri Excel programı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Aktif hacmin belirlenmesi Excel programı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Taşkın öteleme hesabı ile taşkın hacminin belirlenmesi İleri Hidroloji dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hava payının belirlenmesi Su yapıları dersi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Bütün konular Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dolusavak hidrolik profilinin belirlenmesi Autocad programı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Enerji kırıcı yapının belirlenmesi Hidromekanik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Baraj yüksekliğinin belirlenmesi önceki hesaplamalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Toprak dolgu barajlarda sızma analizi Zemin mekaniği tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Toprak dolgu barajlarda stabilite analizi Zemin mekaniği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Baraj gövde enkesitinin çizilmesi Autocad programı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Kemer baraj enkesitinin belirlenmesi Autocad programı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları önceki dersler Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün konular Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 08:38