TBB590 Toprak Etüd ve Haritalama İşlem ve Metodolojileri

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB590
Ad Toprak Etüd ve Haritalama İşlem ve Metodolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL


Dersin Amacı / Hedefi

Belli bir alanın detaylı toprak haritasının yapımındaki tüm işlemleri uygulamalı bir yapar.

Dersin İçeriği

Toprak etüt projelerinin hazırlanması, haritalama birimleri, kartografik materyal seçimi yorumu, toprak etüt haritalama işlemlerinin aşamaları, seçilen bir landa uygulamalı olarak bu aşamaların sırasıyla gerçekleştirilmesi, toprak etüt harita ve raporunun yazımı.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Toprak Etüt ve Haritalama. 2013. Prof. Dr. Ural DİNÇ Prof. Dr. Suat ŞENOL. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel yayın no:161 Ders kitapları.

Notlar

Konu ile ilgili internet üzerinden taranacak yayın, makale ve dokümanlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak haritasını yapma yetkisi ve yetkinliğini kazanır
ÖÇ02 Toprak özelliklerini sonda yaparak belirler, arazide toprak sınırlarını görüp çizer
ÖÇ03 Baskı haritasını ve toprak verilerini düzenler
ÖÇ04 Toprak etüt raporunu yazar
ÖÇ05 Toprak serilerini arazide tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Toprak ve harita çeşitleri hakkında bilgiye sahip olmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Toprak etüt ve haritalama projesi işlemleri Litertür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kartoğrafik materyaller ve seçimi Uygulama için alan seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 kartoğrafik materyalin yorumlama yöntemleri Seçilen arazi hakkında ön biligilerin toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Toprak serilerinin tanımlama yerlerinin kartografik materyal üzerinde belirlenmesi Seçilen arazi hakkında jeolojisi hakkında biligilerin toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 1. Arazi çalışmaları Arazi giysilerinin temini Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 1. Arazi çalışmaları (devamı) Arazi giysilerinin temini Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Toprak haritalama lejandı hazırlığı 1. Arazi çalışmasında toplanan verilerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 2. Arazi çalışmaları Arazi giysilerinin temini Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 2. Arazi çalışmaları (devamı) Arazi giysilerinin temini Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 2. Arazi çalışmaları (son) Arazi giysilerinin temini Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Baskı haritasının hazırlanması Arazi paftalarının eksikliklerinin kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Arazi sınıflama çalışmaları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Sonuç raporu hazırlanması Tüm mevcut uygulama materyallerinin toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 10:11