TBB0017 Toprak ve Bitkide Mikro Elementler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB0017
Ad Toprak ve Bitkide Mikro Elementler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA BÜLENT TORUN


Dersin Amacı / Hedefi

Toprak ve bitkide mikro elementlerin temel özelliklerini kavratmak

Dersin İçeriği

Mikro besin elementlerinin (Fe, Mn, Zn, B, Mo, Cu) topraklardaki yarayışlılığı ve bunu etkileyen faktörler; adsorpsiyon olayları; bitkilerce alınım ve taşınım ve dağılım, morfolojik ve fizyolojik fonksiyonları; noksanlık ve toksisite simptomları, interaksiyonlaı ve mikroelement eksikliğine bitkilerin adaptasyon mekanizmaları.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

1. Mortvedt et al., 1991, Micronutrients in Agriculture, SSSA, Madison, Wisconsin, USA 2. Marschner, 1995, Mineral Nutrition of Higher Plants. Academic Press, London

Notlar

1. Mortvedt et al., 1991, Micronutrients in Agriculture, SSSA, Madison, Wisconsin, USA 2. Marschner, 1995, Mineral Nutrition of Higher Plants. Academic Press, London


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikro besin element kavramı öğrenir
ÖÇ02 Mikro elementlerin topraktaki davranışlarını ve etkileyen faktörleri bilir
ÖÇ03 Mikro elementlerin bitkideki fonksiyonları bilir
ÖÇ04 Toprak-bitki ve çevre ilşkisinde mikro elementlerin döngüsünü ve önemini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Besin elementi nedir? Mikro ve Makro element kavramı ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Mikro elementlerin toprak, bitki ve çevreye bağlı olarak insan sağlığı açsından önemi nedir? ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Toprakta Mikro Elementler; Demir ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toprakta Mikro Elementler; Çinko ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toprakta Mikro Elementler; Mangan ve Bakır ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Toprakta Mikro Elementler; Bor ve molibden ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bitkide Mikro Elementler;Demir ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Bitkide Mikro Elementler;Çinko ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Bitkide Mikro Elementler; Mangan ve Bakır ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bitkide Mikro Elementler; Bor ve Molibden ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ara Değerlendirme ders notları, ders kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
12 Bitkilerin Mikro element Noksanlığına karşı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları Strateji-I ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bitkilerin Mikro element Noksanlığına karsı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları Strateji-I ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bitkilerin Mikro element Noksanlığına karşı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları Strateji-II ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bitkilerin Mikro element Noksanlığına karsı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları Strateji-II ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Bitkilerin Mikro element toksisitesine karşı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları ön hazırlık gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Genel Değerlendirme ders notları, ders kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 10:11