FENS217 Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENS217
Ad Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATİH MATYAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

1-Flora, endemik tür, relikt endemik tür kavramları, 2-Türkiyenin bölgelere göre flora ve fauna zenginlikleri, 3-Endemik türlerimiz canlıların yaşadıkları bölgede hayatlarını tehdit eden faktörler; 4- Hava, su, toprak kirliliğinin canlı populasyonuna etkisi, 5- Soyu tükenmekte olan türler ve bunlar için alınabilecek önlemler, 6- Gen kaynaklarını koruma yöntemleri 7-Biyolojik zenginliklerin korunmasında kişi, kurum ve kuruluşlara düşen sorumluluklar, bu konuda eğitimin önemini kavratmak.

Dersin İçeriği

Türkiye'nin florasının zenginliği. Endemik bitkiler bakımından zengin cinsler ve türler. Genetik çeşitlilik. Bitki genetik kaynakları yönünden yurdumuzdaki durum. Bitki genetik çeşitliliğini azaltan etkenler. Türkiye'de bitki genetik çeşitliliğini koruma. Genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler. Hayvancılıktaki genetik kaynaklar. Tür çeşitliliği açısından hayvan faunasının durumu.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Biyoçeşitlilik Carlo Petrini , Stefano Mancuso (Yeni İnsan Yayıncılık)

Notlar

Biyoçeşitlilik Carlo Petrini , Stefano Mancuso (Yeni İnsan Yayıncılık)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin biyolojik zenginlikleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ02 Türkiye'deki tarım, orman gelişmesi ve endüstride önemli yararların çoğalması ve gelecekte bu yararların genişletilip daha da artırılarak devam ettirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ03 Türkiye'nin ekonomik potansiyeli hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ04 Türkiye'nin Bitki populasyonları hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ05 Türkiye'nin hayvan populasyonları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ06 Türkiye'nin değişik bölgelerindeki hayvan tür çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ07 Türkiye'nin değişik bölgelerindeki bitki tür çeşitliliği ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ08 Türkiye'nin endemik hayvan çeşitliliği hakkında bilgi edinir.
ÖÇ09 Türkiye'nin endemik bitki çeşitliliği hakkında bilgi edinir
ÖÇ10 Türkiye'deki hayvan çeşitliliği azaltan etmenler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ11 Türkiye'deki bitki çeşitliliği azaltan etmenler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ12 Türkiye'deki hayvan çeşitliliğin korunması bakımından önemli coğrafi bölgeler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ13 Türkiye'deki bitki çeşitliliğin korunması bakımından önemli coğrafi bölgeler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ14 Endemik, kozmopolit ve endemizm hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ15 Türkiye'nin Biyolojik zenginliklerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye'nin florasının zenginliği. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Endemik bitkiler. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bitkiler bakımından zengin cinsler. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bitki türleri. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bitkilerdeki genetik çeşitlililik İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hayvanlardaki genetik çeşitlilik İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bitki genetik kaynakları yönünden yurdumuzdaki durum. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hayvan genetik kaynakları yönünden yurdumuzdaki durum. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bitkilerin genetik çeşitliliğini azaltan etkenler. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hayvanların genetik çeşitliliğini azaltan etkenler İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türkiye'nin genetik çeşitliliğini koruma. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Türkiye'deki hayvan genetik çeşitliliğini koruma. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Hayvancılıktaki genetik kaynaklar. Tür çeşitliliği açısından hayvan faunasının durumu. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Çevre kirliliği etkiler İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 09:04