BAC338 Programlama

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC338
Ad Programlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü İlker İbrahim AVŞAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel programlama becerisine sahip olmak.

Dersin İçeriği

R ile programlama geliştirmek. R dilinin temel özellikleri. R dilinin temel komutları. R dilinde verinin işlenmesine yönelik temel komutlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

https://www.rdocumentation.org/ https://www.r-project.org/other-docs.html

Notlar

https://www.geeksforgeeks.org/r-object-oriented-programming/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Programlamanın önemi, programlama yapabilme motivasyonu ve program yapabilmenin iş hayatındaki önemi konularını açıklar.
ÖÇ02 İş hayatında karşılaşılan problemlerin neden programlama ile çözülmesi gerektiği noktasında temel fikirleri tanımlar.
ÖÇ03 Analitik düşünme yeteneğinin, problemlere farklı açılardan yaklaşma gücünün, çözüm odaklı düşünebilmenin ve programlama yeteneğinin neler yapabildiğini tanımlar.
ÖÇ04 Problem çözme yeteneği, problem çözme sürecine geleneksel yaklaşım dışında yeni bir bakış açısı ve yeni iş süreçlerinde problem çözme yeteneği kazanır.
ÖÇ05 Nesne temelli programlama yeteneklerini, nesne kavramını ne olduğunu, nesnelerin nerede kullanıldığını, nesne temelli programlamanın avantajını ve nesne kullanmayı tanımlar.
ÖÇ06 Bilgisayarın temel donanımları ve programlama arasındaki ilişkinini önemini, girdi, işlem ve çıktı ünitelerine yönelik komutların önemini ve bu üniteleri kontrol etmeye yönelik komutları tanımlar.
ÖÇ07 Farklı veri tiplerine yönelik programlama yeteneğinin önemini, sayısal ve metinsel veri tiplerininin yapısını, veri tipleri arasındaki farkların önemini ve string gibi temel veri tiplerine yönelik uygulamaların önemini tanımlar.
ÖÇ08 Fonksiyon yazma yeteneğinin taşıdığı fırsatların önemini, ana program ve alt program ilişkisini kurabilmenin önemini, fonksiyonların temel özelliklerini ve fonksiyonlar arası veri aktarımını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 R ve Rstudio kurulumu Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Veri tipleri Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Değişkenlerle çalışmak ve temel matematiksel işlemler Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Vektörlerle çalışmak Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Matrislerle çalışmak Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Temel matematiksel fonksiyonlar Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Temel metin fonksiyonları Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 If else döngüsü Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 For döngüsü Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 While döngüsü Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Veri işleme uygulamları Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Grafik oluşturma uygulamaları Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Csv ve txt dosyalarla çalışmak Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Proje geliştirmek Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 06:23