BAC433 Reklam ve Tanıtım

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC433
Ad Reklam ve Tanıtım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Reklamın bütünleşik pazarlama çalışmalarındaki önemini, reklam yönetim sürecini ve işleyişini, reklamcılıkla ilgili düzenlemeleri ulusal ve uluslararası örnekler temelinde öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu dersi alan öğrencilerin Reklamcılık Ekosisteminin ana hatlarına ilişkin genel bilgi sahibi olması; müşteri odaklı tasarım yöntemleri kullanarak, etkili gözlem, analiz, planlama, iletişim ve reklamcılık yöntemlerine dair bir anlayış geliştirmesi, beklenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayıncılık, İstanbul, 6.Baskı, 2022.

Notlar

Reklamcılık, Müge Elden ve Füsun Topsümer, İletişim Yayınları, İstanbul, 2020.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Reklam alanında yaratıcı stratejileri tanımlar.
ÖÇ02 Reklamcılık alanında etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğini uygular.
ÖÇ03 Müşteri talebine göre, strateji geliştirerek yaratıcı konsepte örnek verir.
ÖÇ04 Pazarlama problemini çözmeye yönelik, yaratıcı ve uygun medya-mecra planlaması uygular.
ÖÇ05 Reklam etkinliği konusunda örnekler verir.
ÖÇ06 Reklam etiğini tanımlar.
ÖÇ07 Reklam ortam ve araçları hakkında bilgi sahibi olacağı için, bu alanda daha etkin ve verimli kararlar uygular.
ÖÇ08 Reklam kampanyaları ve kampanya tasarım çalışmalarını daha etkin bir şekilde uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyada ve Ülkemizde Reklamın Tarihsel Gelişimi Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Reklam Kavramı Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Pazarlama ve İletişimin Arayüzünde Reklam Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Reklamveren Karar Süreçleri Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Reklam Ajansları Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Reklam Kampanyaları Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Reklam Üretimi Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösteri
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Reklam Ortam ve Araçları Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Medya Planlaması Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Reklam Etkinliğinin Değerlendirilmesi Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Reklam Sektörü Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Reklam Etiği Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Reklamda İçerik Pazarlaması Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Reklam Mevzuatı Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 07:31