UIN105 Yabancı Dil

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN105
Ad Yabancı Dil
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarına; kendini ya da başkalarını tanıtmalarına, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tandığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmalarına, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlayabilme ve kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma-anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SMART CHOICE STARTER

Notlar

SMART CHOICE STARTER Öğrenci Çalışma Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak temel ifadeleri kullanır.
ÖÇ02 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen ifade ve cümleleri kullanır
ÖÇ03 Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazar
ÖÇ04 Temel paragraf yazma becerisi edinir
ÖÇ05 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları, yazılı ve sözlü olarak ifade eder
ÖÇ06 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurar
ÖÇ07 Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorar, cevap verir.
ÖÇ08 Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında bilgi, kendini tanıtma, nereli olduğunu söyleme, to be fiili İlk hafta ön hazırlık istenmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
2 To Be fiiliyle olumlu olumsuz ve soru cümleleri-meslekler Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
3 Aile hakkında konuşma, to be fiilinin olumlu, olumsuz ve soru yapısı Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
4 Yaş ve doğumgünü hakkında konuşma, bir kişi hakkında yazılı bilgi verme, olumsuz cümle yapısı Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama
5 Aile ve arkadaşlarla ilgili bigilerin karşılaştırılması, yer belirteçleri Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
6 Ev ve evdeki eşyalar hakkında konuşma, sahiplik sıfatları ve ekleri Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma
7 Yiyecek ve içecek ikram etme/kabul etme, ev paylaşımıyla ilgili bir eposta yazma, kısacevap verme, to be fiiliyle sorular, 1-3. ünitelerin tekrarı Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
8 Sevdiğimiz şeyler hakkında konuşma, geniş zamanda olumlu cümleler Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
9 Geniş zamanda olumlu/olumsuz/soru cümleleri, a/an, sıfatların kullanımı Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
10 Haftasonu ve hafta içi aktiviteleriyle ilgili konuşmak, saati söylemek, geniş zamanda soru cümleleri Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
11 Geniş zaman wh- soru ve cevapları Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
12 Şehir ve bölgemiz hakkında konuşmak, var/yok cümleleri Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
13 Yer-yön tarifi, miktar belirteçleri, sayılabilen ve sayılamayan isimler Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
14 Yaşadığımız yer hakkında yazabilme, 4-6 ünitelerin tekrarı Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
15 Genel tekrar Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Evde yapılan işler hakkında konuşmak, şimdiki zamanın yapısı Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
18 Telefon konuşması yapmak, şimdiki zamanda soru yapısı Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
19 Becerilerimiz ve yeteneklerimizle ilgili konuşabilmek, beceri ifade eden fiiller, olasılıklar hakkında konuşma, bir konu hakkında fikir beyan edebilme Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
20 Seyahat ve tatiller hakkında konuşma, tatil planları yapma Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
21 bu/bunlar, hoşlanmak/istemek/gerekli olmak/zorunda olmak yapıları Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
22 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
23 Gelecekle ilgili planlar hakkında konuşmak/soru sormak, akşam aktiviteleri için önerilerde bulunmak Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli . Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
24 Giysiler mevsimler, şehrimizde keyifli bir haftasonu hakkında yazma/konuşma Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
25 Geçmiş anılar hakkında konuşmak, was/were, renkler Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
26 Yiyecekler, atıştırmalıklar, geçmiş zamanın yapısı Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
27 Geçmiş zamanda soru yapısı, paragrafın kuralları Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
28 Yiyecek-içecek ikramı, restoran tanıtımı yazma Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
29 Yediğimiz güzel bir yemek hakkında konuşma, sevdiğimiz yiyecekler hakkında konuşma Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Rol Oynama
30 7-12 ünitelerin tekrarı Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
31 Yılsonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
32 Yılsonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 28 2 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 28 1 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 4 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 02:27