Genel Bilgi
Kod | UIN105 |
Ad | Yabancı Dil |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarına; kendini ya da başkalarını tanıtmalarına, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tandığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmalarına, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlayabilme ve kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma-anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SMART CHOICE STARTER
Notlar
SMART CHOICE STARTER Öğrenci Çalışma Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak temel ifadeleri kullanır. |
ÖÇ02 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen ifade ve cümleleri kullanır |
ÖÇ03 | Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazar |
ÖÇ04 | Temel paragraf yazma becerisi edinir |
ÖÇ05 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları, yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
ÖÇ06 | Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurar |
ÖÇ07 | Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorar, cevap verir. |
ÖÇ08 | Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi, kendini tanıtma, nereli olduğunu söyleme, to be fiili | İlk hafta ön hazırlık istenmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
2 | To Be fiiliyle olumlu olumsuz ve soru cümleleri-meslekler | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
3 | Aile hakkında konuşma, to be fiilinin olumlu, olumsuz ve soru yapısı | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
4 | Yaş ve doğumgünü hakkında konuşma, bir kişi hakkında yazılı bilgi verme, olumsuz cümle yapısı | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Aile ve arkadaşlarla ilgili bigilerin karşılaştırılması, yer belirteçleri | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
6 | Ev ve evdeki eşyalar hakkında konuşma, sahiplik sıfatları ve ekleri | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma |
7 | Yiyecek ve içecek ikram etme/kabul etme, ev paylaşımıyla ilgili bir eposta yazma, kısacevap verme, to be fiiliyle sorular, 1-3. ünitelerin tekrarı | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
8 | Sevdiğimiz şeyler hakkında konuşma, geniş zamanda olumlu cümleler | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
9 | Geniş zamanda olumlu/olumsuz/soru cümleleri, a/an, sıfatların kullanımı | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
10 | Haftasonu ve hafta içi aktiviteleriyle ilgili konuşmak, saati söylemek, geniş zamanda soru cümleleri | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
11 | Geniş zaman wh- soru ve cevapları | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
12 | Şehir ve bölgemiz hakkında konuşmak, var/yok cümleleri | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
13 | Yer-yön tarifi, miktar belirteçleri, sayılabilen ve sayılamayan isimler | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
14 | Yaşadığımız yer hakkında yazabilme, 4-6 ünitelerin tekrarı | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
15 | Genel tekrar | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Evde yapılan işler hakkında konuşmak, şimdiki zamanın yapısı | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
18 | Telefon konuşması yapmak, şimdiki zamanda soru yapısı | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
19 | Becerilerimiz ve yeteneklerimizle ilgili konuşabilmek, beceri ifade eden fiiller, olasılıklar hakkında konuşma, bir konu hakkında fikir beyan edebilme | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
20 | Seyahat ve tatiller hakkında konuşma, tatil planları yapma | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
21 | bu/bunlar, hoşlanmak/istemek/gerekli olmak/zorunda olmak yapıları | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
22 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
23 | Gelecekle ilgili planlar hakkında konuşmak/soru sormak, akşam aktiviteleri için önerilerde bulunmak | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli . Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
24 | Giysiler mevsimler, şehrimizde keyifli bir haftasonu hakkında yazma/konuşma | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
25 | Geçmiş anılar hakkında konuşmak, was/were, renkler | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
26 | Yiyecekler, atıştırmalıklar, geçmiş zamanın yapısı | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
27 | Geçmiş zamanda soru yapısı, paragrafın kuralları | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
28 | Yiyecek-içecek ikramı, restoran tanıtımı yazma | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
29 | Yediğimiz güzel bir yemek hakkında konuşma, sevdiğimiz yiyecekler hakkında konuşma | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Rol Oynama |
30 | 7-12 ünitelerin tekrarı | Bir önceki hafta işlenen dersler tekrar edilmeli. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
31 | Yılsonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
32 | Yılsonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 4 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |