Genel Bilgi
Kod | DEN213 |
Ad | Protetik Diş Tedavisi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-7 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ESMA BAŞAK GÜL AYGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ESMA BAŞAK GÜL AYGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye sabit protetik restorasyon için diş preperasyonu ve tam protez yapabilme becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği
Bu ders sabit ve total protez olarak iki modülden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve slaytlar sınıf bilgisayarında tüm öğrencilerin erişimine açık.
Notlar
1. Rosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. Contemporary Fixed Prosthodontics. 5th Edition, Elsevier; 2016. 2. Shillingburg HT, Sather DA, Wilson EL, Cain JR, Mitchell DL, Blanco LJ, Kessler JC. Fundamentals of Fixed Prosthodontics.4th Edition, Quintessence Publishing Co. Inc, 2012. 1. Çalıkkocaoğlu S. Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler. 7. Baskı, Quintessence Publishing, 2019. 2. Özkan Y. Complete Denture Prosthodontics: Planning & Decision Making, 1st Edition, Springer, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Preparasyon becerisini laboratuvar uygulamalarıyla geliştirir |
ÖÇ02 | Tam protez aşamalarını başından modelasyona kadar açıklar |
ÖÇ03 | Tam protez aşamalarını preklinik laboratuvarında model üzerinde başından modelasyona kadar uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tam dişsiz üst fantom çeneden aljinat ölçü alma işlemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | Tam dişsiz alt fantom çeneden aljinat ölçü alma işlemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | Anatomik üst model elde etme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
4 | Anatomik alt model elde etme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | Üst çene kişisel kaşık hazırlanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Alt çene kişisel kaşık hazırlanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Üst çene fonksiyonel ölçü alınması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Alt çene fonksiyonel ölçü alınması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
9 | Üst çene fonksiyonel model elde edilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Alt çene fonksiyonel model elde edilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Üst çene Ah hattı kazıma ve rölyef hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Üst çene geçici kaide plağı hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Alt çene geçici kaide plağı hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | Üst çene mum şablon hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
15 | Alt çene mum şablon hazırlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
16 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
17 | Modelleri artikülatöre bağlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
18 | Tam dişsizlikte anterior diş dizimi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
19 | Tam dişsizlikte posterior diş dizimi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
20 | Modelaj | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
21 | Total protezlerde kırık tamiri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
22 | Total protezlerde tesviye ve cila işlemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
23 | Preparasyon prensipleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
24 | Anterior metal seramik kron preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
25 | Posterior metal seramik kron preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
26 | Anterior metal seramik köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
27 | Posterior metal seramik köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
28 | Alt çene anterior metal seramik köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
29 | Üst çene anterior metal seramik köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
30 | Alt çene 3-5-7 köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
31 | Üst çene 3-5-7 köprü preparasyonu (simülasyon laboratuvarında) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 8 | 240 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 300 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,00 | ||
AKTS | 12 AKTS |