Genel Bilgi
Kod | DEN317 |
Ad | Pedodonti I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHARREM CEM DOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İFFET YAZICIOĞLU SANRI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk Diş Hekimliği Uygulamalarının Temellerinin Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Çocuklarda diş hekimliği uygulamalarının teorik karşılığı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri; Meenakshi S. Çocuk Diş Hekimliğine Klinik Yaklaşım; Göran Koch
Notlar
Çocuk Diş Hekimliği, 2016, Çocukluktan Ergenliğe Cassamassimo ve ark, Elseiver
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuklarda anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini anlatır. |
ÖÇ02 | Risk faktörleri, diş hastalıkları için mevcut risk azaltma/önleme stratejilerini ebeveynlerine anlatır. |
ÖÇ03 | Erüpsiyonun ve seri çekimin rehberliği için zamanlamayı anlatır. |
ÖÇ04 | Ağrının etiyolojisini tespit eder ve ağrı yönetimini tanımlar. |
ÖÇ05 | Çocuklarda uygun tedavi planlamasını anlatır, ayırıcı tanıları listeler. |
ÖÇ06 | Çocuklarda uygulanan davranış yönetimi tekniklerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavi planı arasındaki ilişkiyi tespit eder. |
ÖÇ08 | Çürük önleme stratejilerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞINA GİRİŞ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞI BAKIŞ AÇILARI | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | BÜYÜME VE ERGENLİK GELİŞİMİ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | ÇOCUK VE GENÇ ERİŞKİNDE PSİKOLOJİK GELİŞİM-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | ÇOCUK VE GENÇ ERİŞKİNDE PSİKOLOJİK GELİŞİM-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ -1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Ara Sınav | Pedodonti ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ-3 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | FARKLI YAŞ GRUPLARI İÇİN RESTORATİF İŞLEMLER-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | FARKLI YAŞ GRUPLARI İÇİN RESTORATİF İŞLEMLER | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | DENTAL EROZYON | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | PEDODONTİK ENDODONTİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | PEDODONTİK ENDODONTİ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | SÜT DİŞLERİNE ENDODONTİK YAKLAŞIM-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | 2. Ara Sınav | Pedodonti ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
29 | SÜT DİŞLERİNE ENDODONTİK YAKLAŞIM | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | KÖK UCU TAMAMLANMAMIŞ DAİMİ DİŞLERDE ENDODONTİK YAKLAŞIM-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | KÖK UCU TAMAMLANMAMIŞ DAİMİ DİŞLERDE ENDODONTİK YAKLAŞIM | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Pedodonti ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |