Genel Bilgi
Kod | DEN447 |
Ad | Endodonti Klinik Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-15 (T-U) (5 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 12 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ADİLE ŞEHNAZ YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ADİLE ŞEHNAZ YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Kübra GÜRLER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Koray YILMAZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Hastanın muayenesi ve tanı konması, endodontik tedavinin başından sonuna kadar uygun bir şekilde tamamlanması, ayırı tanı prensiplerini ayırt edebilmesi, endodontik tedavi yapılamayacak dişlerin uygun şekilde diğer bölümlere yönlendirilmesi, daha detaylı tetkik için gerekli olan radyografların talebini yapabilmesi.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, hastanın, alınan radyograflar ile ağız içi ve ağız dışı muayenesi doğrultusunda Endodontik olarak tedavi planlaması yapmak, endodontik tedavi yapılacak dişlere uygun tedavi girişimini tüm aşamalarıyla tamamlamak vardır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Alaçam T. Endodonti, Barış Yayınları. Çalışkan K. Endodontide Tanı ve Tedaviler. 2014, Nobel Tıp Kitabevi,İstanbul. Berman L H., Hargreaves KM. Cohen's Pathways of the Pulp Expert Consult, 11th Edition İngilizce Baskı., 2015.
Notlar
Uzel İ ve Yoldaş O. Güncel Endodonti Çalışmaları 1, Akademisyen Kitabevi, 2019. Yoldaş O. Güncel Endodonti Çalışmaları, Akademisyen Kitabevi, 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alınan radyograflar ile ağız içi ve ağız dışı muayenesi doğrultusunda Endodontik olarak tedavi planlaması yapar |
ÖÇ02 | Endodontik tedavinin başından sonuna kadar uygun bir şekilde tamamlar |
ÖÇ03 | Ayırıcı tanı prensiplerini ayırt eder |
ÖÇ04 | Endodontik tedavi yapılamayacak dişleri uygun şekilde diğer bölümlere yönlendirir |
ÖÇ05 | Daha detaylı tetkik için gerekli olan radyografların talebini yapar |
ÖÇ06 | Hastayı muayene eder ve tanı koyar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endodontik tedavi temel prensipleri, giriş kavitesi açılması, kanal boyu belirlenmesi, kanalların çalışma boyunda genişletilmesi, irrigasyon prensipleri, kanalların doldurulması ve koronal restorasyonun yapılması-1 | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması-1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
2 | Endodontik tedavi temel prensipleri, giriş kavitesi açılması, kanal boyu belirlenmesi, kanalların çalışma boyunda genişletilmesi, irrigasyon prensipleri, kanalların doldurulması ve koronal restorasyonun yapılması-2 | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanmasıve kişisel koruyucu önlemlerin alınması-2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Endodontik tedavi temel prensipleri, giriş kavitesi açılması, kanal boyu belirlenmesi, kanalların çalışma boyunda genişletilmesi, irrigasyon prensipleri, kanalların doldurulması ve koronal restorasyonun yapılması-3 | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması-3 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Endodontik tedavi temel prensipleri, giriş kavitesi açılması, kanal boyu belirlenmesi, kanalların çalışma boyunda genişletilmesi, irrigasyon prensipleri, kanalların doldurulması ve koronal restorasyonun yapılması-4 | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması-4 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Endodontik tedavi temel prensipleri, giriş kavitesi açılması, kanal boyu belirlenmesi, kanalların çalışma boyunda genişletilmesi, irrigasyon prensipleri, kanalların doldurulması ve koronal restorasyonun yapılması-5 | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 5 | 10 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |