DEN449 Pedodonti Klinik Dersi

4 AKTS - 5-15 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 12 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEN449
Ad Pedodonti Klinik Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 5-15 (T-U) (5 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 12 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUHARREM CEM DOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Hacer Nida UĞUZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. İFFET YAZICIOĞLU SANRI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi BUSE AYŞE SERİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye çocuklarda ağız ve diş sağlığına ilişkin temel bilgiler koruyucu diş hekimliğine ilişkin konuları dersler ve klinik uygulamalar aracılıyla vermektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği çocuk hastada davranış yönlendirilmesi, muayene ve tanı, çocuklarda uygulanan tedavi prensiplerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pedodonti Akıl Notları

Notlar

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk diş hekimliğinde güncel tedavileri uygular.
ÖÇ02 Çocuk hastalarda koruyucu diş hekimliği tedavilerini uygular.
ÖÇ03 Süt ve daimi dişlerde pulpa tedavilerini uygular.
ÖÇ04 Çocuk hasta ve ebeveyni ile iletişimi kurarak randevularını programlar.
ÖÇ05 0-14 yaş grubu çocuk hastanın muayenesini yapar.
ÖÇ06 Çocuk hastaların tedavi planlanmasını hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini yapar, tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Ardından, bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Öğrenci tedavi planlaması yapıp sorumlu öğretim üyesinden onay alır. Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
3 Öğrenci bir hastanın kanal tedavisi aşamalarını tamamlar. Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Öğrenci, bir hastasının süt dişi pulpa amputasyonu tedavisi aşamalarını tamamlar. Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Öğrenci, bir hastasının süt dişi çekim planlamasını yapar. Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 103
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,12
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 02:50