Genel Bilgi
Kod | DEN481 |
Ad | Klinik Tıp Bilimleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU EVLİCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURCU EVLİCE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÇAĞLAR EMRE ÇAĞLIYAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. OLCAY KIROĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. MESUT DEMİR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ALİ DENİZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. MEHMET KANADAŞI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. EDA KUMCU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dahiliye ve Kardiyoloji derslerinin öğretilmesi ve hastalıkların ağız diş çene sağlığı üzerindeki etkilerini öğrenmesi, yapacağı girişimler öncesi ve sonrasında alması gereken önlemleri öğrenmesi amaçlanmaktadır. Klinik Farmakoloji dersinde ise 3.sınıf Farmakoloji derslerinde öğrendiği ilaçları klinik kullanımına ilişkin tüm özellikleriyle kavraması, ilaç kullanımının esaslarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders bünyesinde Güz döneminde Kardiyoloji ve Dahiliye, Bahar döneminde ise Klinik Farmakoloji dersi işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları ve slaylar, Cossart P. Harrison İç Hastalıkları Cep Kitabı, Nobel Tıp Kitabevleri Kayaalp O. Tıbbi Farmakoloji Cilt-1, Pelikan yayınevi Kayaalp O. Tıbbi Farmakoloji Cilt-2, Pelikan yayınevi
Notlar
Ders notları ve ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tüm vücut sistemlerini ve organ hastalıklarını tanımlar ve tetkik sonuçlarını yorumlar |
ÖÇ02 | Endokrin hastalıkların ağız diş çene sağlığı üzerindeki etkilerini tanımlar. |
ÖÇ03 | İlaçları klinik kullanımına ilişkin tüm özellikleriyle tanır . |
ÖÇ04 | Doğru reçete yazma kurallarını tanımlar. |
ÖÇ05 | Kardiyovasküler hastalıkların ağız diş ve çene sağlığı üzerindeki etkilerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hematolojik hastalıklarda ağız ve diş sağlığı problemlerine yaklaşım | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Koagülasyon bozukluğu olan hastalarda ağız ve diş sağlığı problemlerinin yönetimi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hepatitler ve Siroz-1 | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hepatitler ve siroz-2 | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ağız ve diş sağlığı nedenleri ve takipte neler yapılmalı | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Diyabetes mellitus | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kronik böbrek yetmezliğinde diş ve ağız problemleri, hipertansiyon | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Viral hepatitli ve sirozlu olgulara yaklaşım, siroz | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tiroid hastalıkları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Aritmiler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Aritmi tedavileri | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Konjestif kalp yetmezliği ve ilaçlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hipertansiyon ve İlaçlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Koroner arter hastalığı ve ilaçlar, | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Endokardit profilaksisi ve antikoagülan kullanan hastalara yaklaşım | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Diüretikler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
18 | Antihipertansifler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
19 | Antianginal ilaçlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
20 | Antiaritmikler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
21 | Kalp yetmezliği tedavisinde kullanılan ilaçlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
22 | Hipolipidemikler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
23 | Peptik ülser tedavisinde kullanılan ilaçlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | Emetik ve antiemetikler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
25 | Anemiler ve tedavisi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
26 | Antidiyabetikler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
27 | Tiroid hormonları ve antitroid ilaçlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
28 | Kortikosteroidler, antagonistleri, acth | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | Kalsiyotropik ilaçlar: PTH, Kalsitonin, D vitamini | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
30 | Estrojenler, projestinler ve antagonistleri | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
31 | Androjenler, anabolik steroidler ve antiandrojenik ilaçlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 32 | 1 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 36 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,44 | ||
AKTS | 1 AKTS |