Genel Bilgi
Kod | DEN527 |
Ad | Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Klinik Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-15 (T-U) (5 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 12 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU EVLİCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURCU EVLİCE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Hazal DUYAN YÜKSEL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Damla SOYDAN ÇABUK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Toplumda görülebilecek ağız ve diş sağlığı sorunlarını belirlemek, tanı için gereken klinik, radyolojik, biyokimyasal ve diğer testleri talep etmek ve değerlendirmek, hastaya uygun ve doğru tedavi planlaması yapmak.
Dersin İçeriği
Hastanın ağız dışı-ağız içi muayene yöntemleri, orofasiyal bölgedeki sert ve yumuşak dokularda gözlenen lokal ve sistemik kaynaklı hastalıklar, tanı için gerekli test ve değerlendirme yöntemleri, elde edilen tüm bilgi ve bulguların sentezi, ayırıcı ve kesin tanı koyulması ve hastanın uygun ve doğru tedavi planlamasının yapılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kitaplar: Sistemik Yaklaşımlarla Oral Diagnoz (İlknur Özcan), Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi (Abubekir Harorlı).
Notlar
Oral radyoloji, Palme yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hastanın aile öyküsü, medikal öyküsü, ve mevcut tıbbi özelliklerini saptar. |
ÖÇ02 | Muayene yöntemlerini kullanarak (inspeksiyon, palpasyon, perkusyon, oskültasyon, transillüminasyon, sondalama, diaskopi, aspirasyon) hastanın genel özelliklerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Tanıya yönelik radyolojik testleri ve diğer yardımcı tanı yöntemlerini uygular ve değerlendirir. |
ÖÇ04 | Dental volumetrik tomografinin diş hekimliğindeki uygulama alanlarını sıralar. |
ÖÇ05 | Baş-boyun, sinüs, göz, kulak, burun, TME, lenfler, deri muayenesi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili Stajdaki Uygulamalar I | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | İlgili Stajdaki Uygulamalar II | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | İlgili Stajdaki Uygulamalar III | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | İlgili Stajdaki Uygulamalar IV | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | İlgili Stajdaki Uygulamalar V | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması ve kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 2 | 60 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |