Genel Bilgi
Kod | DEN531 |
Ad | Ortodonti Klinik Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-15 (T-U) (5 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 12 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYÇA ÜSTDAL GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA SERDAR TOROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FUNDA GÜLAY KADIOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi AYÇA ÜSTDAL GÜNEY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ortodontik tanı yöntemlerini, koruyucu, durdurucu ve düzeltici ortodontik tedavilerle ilgili temel prensipleri öğrenmesi.
Dersin İçeriği
Ortodontik tanı araçları ve tanı yöntemleri, ortodontik tedavi hedefleri, ortodontist sorumlulukları, koruyucu ile durdurucu ortodonti, düzeltici ortodontik tedavinin temel prensipleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
5.sınıf ders notları
Notlar
Modern ortodonti kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Muayene sonuçlarını kullanarak tedavi planlamasına karar verir. |
ÖÇ02 | Tanı araçlarını kullanarak ortodontik kayıtları hazırlar |
ÖÇ03 | Hasta ve ebeveynine muayene ile ve olası tedavi ile ilgili bilgi aktarır. |
ÖÇ04 | Fonksiyonel muayene gerçekleştirerek teşhise karar verir. |
ÖÇ05 | Radyografları yorumlayarak erken müdahale yapılması gereken durumlara karar verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Klinik muayene, tanı araçlarının değerlendirilmesi | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Klinik muayene, radyolojik tanı araçlarının değerlendirilmesi | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Klinik muayene, fonksiyonel tanı araçlarının değerlendirilmesi | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Klinik muayene,üç boyutlu tanı araçlarının değerlendirilmesi | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Klinik muayene, model tanı araçlarının değerlendirilmesi | Klinikte kullanılacak malzemeler ve hasta ünitinin hazırlanması kişisel koruyucu önlemlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 5 | 10 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,68 | ||
AKTS | 3 AKTS |