Genel Bilgi
Kod | DEN580 |
Ad | Klinik Farmakoloji Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-15 (T-U) (1 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OLCAY KIROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. OLCAY KIROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. YUSUF KARATAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. EDA KUMCU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ERĞİN ŞİNGİRİK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Rasyonel farmakoterapi eğitiminin gerekliliğini tartışmak ve bir çok alternatif ilacı etkinlik, güvenlilik, uygunluk, ve maliyet açısından karşılaştırarak kişisel ilaç listesini hazırlamak, İlaç kullanımı konusunda hastayı eğitmek.
Dersin İçeriği
Bu staj kapsamında tedavi prensipleri, kişisel ilaç listesi geliştirilmesi, reçete yazma, teorik dersler, hasta modelleri başında ilgili endikasyonda ilaç tedavisi ve ilaç dışı tedavi prensipleri, hasta eğitimi yer alır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Reçete yazma rehberi-Sağlık Bakanlığı
Notlar
Reçete yazma rehberi-Sağlık Bakanlığı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akılcı ilaç kullanımının temel prensiplerini sıralar |
ÖÇ02 | İlgili endikasyon için kişisel ilaç listesini hazırlar |
ÖÇ03 | İlgili hasta için önceden seçilmiş kişisel ilacın uygunluğunun onaylar ve reçete yazar |
ÖÇ04 | Tam ve doğru bir reçete yazar. |
ÖÇ05 | Hastaya ilaç ile ilgili gerekli kullanım bilgileri ve uyarılar hakkında bilgi verir |
ÖÇ06 | Akılcı ilaç kullanımı konusunda hastaları eğitir |
ÖÇ07 | Farklı farmasötik dozaj formlarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rasyonel Farmakoterapinin genel prensipleri stajın amacı ve hedefleri | Kaynak tarama, ders notu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,92 | ||
AKTS | 2 AKTS |