Genel Bilgi
Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU |
LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ PR. | |
Kod | LTP201 |
Ad | Fitapotolojide Laboratuvar Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki Hastalıklıkları Biliminin tarihçesi, tanımlar, simptomatoloji, bitki hastalıkları belirti bilimi, etioloji, etmen bilimi, patoloji, hastalık bilimi, epidemiyoloji, salgın hastalık bilimi ile bitki hastalıkları ile mücadele prensipleri uygulamalı olarak öğretilecektr.
Dersin İçeriği
Fitopatoloji, bitki hastalık bilimi'nin doğuşu, bitki hastalıklarının önemi, hastalık simptomları, hastalık sebebleri, hastalık seyri, hastalık epidemileri ve bitki hastalıkları ile mücadele yöntemleri ugulamalı şekilde verilerek Türkiyedeki bazı bitki hastalıkları tanıtılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Kendi hazırladığım notlarım
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fitopatoloji biliminin doğuşunu, gelişmesini ve bu günkü önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Simptomatoloji bilimini tanımlar |
ÖÇ03 | Bitki hastalık belitilerini listeler |
ÖÇ04 | Etioloji bilimini tanımlar |
ÖÇ05 | bitki hastalık etmenlerini tanımlar |
ÖÇ06 | Bitki hastalıklarını belirler |
ÖÇ07 | bitkierde yıllık hastalık seyrini takip eder |
ÖÇ08 | Bitki hastalık epidemisini tanımlar |
ÖÇ09 | bitkilerde salgın bitki hastalıklarının ortaya çıkış koşullarını belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fitopatoloji biliminin doğuşu, gelişmesi ve bu günküönemin anlamak | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Simptomatoji | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Simptomatoloji bilimini ve bitki hastalık belitilerini tanımak | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Etioloji bilimi | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Etioloji bilimi ve bitki hastalık etmenlerini tanımak | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Patoloji | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Patoloji, bitki hastalık olayını ve bitkierde yıllık hastalık seyrini izlemek | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki hastalık epidemisini | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | bitkilerde salgın bitki hastalıklarının ortaya çıkış koşullarını tanımak | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bitki hastalıklarının kontrolüne yönelik temel mücadele prensiplerini öğrenmek | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | mücadele yöntminin ugulandığı bitki hastalıklarının hangileri olduğunu bilmek. | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Türkiye tarımı için önemli fungal bitki hastalıklarının bulunuşu, belirtileri, patojenin özellikleri, hastalık seyri ve mücadelesi hususunda bilgi sahibi olmak. | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türkiye deki bikisel üretim için önemli prokaryotik bitki hastalıklarının bulunuşu, belirtileri, patojenin özellikleri hakkın da bilgi sahibi olmak. | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiye deki bikisel üretim için önemli virüs hastalıklarının seyri v mücadelesi hususunda bigi sahibi olmak. | Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, 2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları (6 Cilt). | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Final | Genel tekrar | |
17 | Final | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |