Genel Bilgi
Kod | PDRS201 |
Ad | Okulda Ruh Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları, farklı ekollere göre ruh sağlığı ile ilgili açıklamaları, gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığını etkileyen faktörlerin neler olduğunu ve insancıl eğitim anlayışının ruh sağlığı ile ilişkisini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar ve farklı psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı hakkında bilgiler verilmekte, konu öğrencilere tanıtılmaktadır. Daha sonra okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancıl eğitim anlayışı, gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı, bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ile ruh sağlığı ilişkisine yönelik bilgiler verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kılıççı, Y. (2014). Okulda Ruh Sağlığı, Ankara: Anı Yayınları.
Notlar
Kılıççı, Y. (2014). Okulda Ruh Sağlığı, Ankara: Anı Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ruh sağlığı ve ilişkili kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Farklı yaklaşımlara göre ruh sağlığının ölçütlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Okul dışı yaşantıların ruh sağlığını nasıl etkileyebileceğini açıklar. |
ÖÇ04 | Okul yaşantılarının ruh sağlığı üzerindeki etkilerinin farkında olur. |
ÖÇ05 | Farklı gelişim dönemlerinde okul yaşantılarının ruh sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | İnsancıl eğitim anlayışı ile ruh sağlığı ilişkisini açıklar. |
ÖÇ07 | Bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerin ruh sağlığıyla ilişkisini açıklar. |
ÖÇ08 | Olumlu ruh sağlığını tehdit eden faktörlerin neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ09 | Aile-okul işbirliğinin ruh sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ10 | Farklı eğitim düzeylerinde ruh sağlığını geliştirici psikolojik danışma ve rehberlik çalışmalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve ölçme -değerlendirme sürecinin açıklanması | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Farklı psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı-I | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Farklı psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı-II | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Okul dışı yaşantıların ruh sağlığına etkileri | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okulda ruh sağlığı ve insancıl eğitim anlayışı | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ile ruh sağlığı ilişkisi | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Olumlu ruh sağlığını tehdit eden faktörler | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ruh sağlığını geliştirmede okul-aile işbirliği | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlkokul döneminde ruh sağlığını geliştirici PDR çalışmaları | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ortaokul döneminde ruh sağlığını geliştirici PDR çalışmaları | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Lise döneminde ruh sağlığını geliştirici PDR çalışmaları | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |