Genel Bilgi
Kod | UAI102 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERDEM ÇANAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temuçin Faik Ertan vd, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Refik Turan vd, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Notlar
Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri Ahmet Demirel, Tek Partinin İktidarı Tevfik Çavdar, Türkiye'nin Demokrasi Tarihi Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'de Siyasal Partiler Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. |
ÖÇ02 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar. |
ÖÇ03 | Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar. |
ÖÇ04 | Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar |
ÖÇ05 | Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar |
ÖÇ06 | Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanımlar, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ziraat alanı için gerekli bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve uygun bilgisayar programlarını kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitkiler, aromatik bitkiler, baharat bitkileri, keyif bitkileri, boya bitkilerininin genel özelliklerini tanımlar ve bunların kullanım alanlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerde fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkileri doğadan toplar, üretimini, yetiştiriciliğini, bakımını, farklı yöntemlerle çoğaltımını yapar ve hasadını gerçekleştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi ve tıp alanında kullanımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyoloji, sistematiği ve fizyolojisini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilne yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerden yağ çıkarır, yağlardan parfüm yapımında uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleriyle korumada, depolamada, kimyasal kalitesini muhafaza etmede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili bitki besleme yöntemlerini, sulama yöntemlerini açıklar, zararlı, hastalık ve yabancı otları tanımlar ve bunlarla mücadelede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk İnkılabının Stratejisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Siyasal Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hukuk Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ekonomik Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye'nin Jeopolitik durumu | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |