Genel Bilgi
Kod | ST554 |
Ad | Su Ortamında İleri Bitki Kontrol Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Göl ekosistemini oluşturan elemanlar arasındaki enerji ve madde değişimi olayları (göle giren ve çıkan maddeler) ve besin zinciri konularında bilgi verir
Dersin İçeriği
Göl ekosistemini oluşturan elemanlar arasındaki enerji ve madde değişimleri, ekosisteme giren ve çıkan başlıca maddeler ile göl ortamında besin zinciri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SEAGRAVE, C., 1988. Aquatic Weed Control, ISBN:0-85238-152-2 Fishing News Boks Ltd. Farnham, Surrey, England. 154p. ALTINYAR, G., YILDIRIM, S., ERTEM, B., AYDOĞAN, F., 1994. Marmara gölünde su yabancı otları sorunları,nedenleri ve çözüm yolları üzerinde çalışmalar. Bayındırlık ve iskan Bakanlığı DSİ Genel Müdürlüğü İşletme ve Bakım Dairesi Başkanlığı, Ot Kontrolu ve Bitkisel Kaplama Şube Müdürlüğü, Ankara. ALTINYAR, G., 1988. Su Yabancı Otları, Bayındırlık ve iskan Bakanlığı DSİ Genel Müdürlüğü İşletme ve Bakım Dairesi Başkanlığı, Ankara. TEPE, I., 1988. Türkiye Tarım ve Tarım Dışı Alanlarda Sorun Olan Yabancı Otlarla ve Mücadeleleri. Yüzüncüyıl Üniversitesi Yayınları No:32, Ziraat Fakültesi Yayınları No:18, Van. ARZEL, P., 1983. Traditional management of seaweeds in the district of Leon, FAO Fisheries Technical Paper 249, FIPP/T249, Rome. MATHEWS, L.J., PETR, T.O., BATES, ,A.L., 1983. Aquatic Weed mission/Turkey. Freshwater ınland fisheries in Turkey base on aquatic weed and associated fisheries mission. LEVENTER, H., Biological Control of Reservoirs by Fish.Mekoth water Co. Jordan district central laboratory of water quality. Nazareth Elit, p.o. box 610, ISRAEL.
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su bitkilerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Su bitkilerinin ekosistemdeki görevlerini bilir. |
ÖÇ03 | Zararlı bitkiler ile mücadele yöntemlerini inceler. |
ÖÇ04 | Zararlı su bitkileri ile mücadelede uygulanan örnek çalışmaları inceler ve açıklar. |
ÖÇ05 | Bitki kontrolünde yöntem seçimi, uygulanması ve karar aşamalarında beceri kazanır. |
ÖÇ06 | Bitki kontrolündeki yöntemlerin çevresel etkilerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sucul bitkiler, işlevleri ve bitki kontrolü hakkında genel bilgi. | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sucul bitkilerin sınıflandırılması ve kontrol yöntemleri. | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mekanik kontrol yöntemleri 1 | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mekanik kontrol yöntemleri 2 | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Çevresel kontrol yöntemleri 1 | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevresel kontrol yöntemleri 2 | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Özel problemler, yorumlama ve tedbirler. | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Arasınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyolojik kontrol yöntemleri 1 | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Biyolojik kontrol yöntemleri 2 | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kimyasal kontrol yöntemleri 1 | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kimyasal kontrol yöntemleri 2 | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kimyasal kontrol yöntemlerinde özel problemler | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Problemleri genel değerlendirme. | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Çözümleri genel değerlendirme. | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |