ST546 Kıyısal Ekosistemlerde Plankton-Çevre Etkileşimleri

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST546
Ad Kıyısal Ekosistemlerde Plankton-Çevre Etkileşimleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİM POLAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kıyısal ekosistemleri tanıyarak bu ortamların topografisi, fiziksel ve biyolojik süreçlerini kavramak, kıyısal plankton toplulukları ve kıyısal çevre arasındaki etkileşimleri anlamaktır.

Dersin İçeriği

Kıyısal ortamların tanımı ve sınıflandırılması, topoğrafyası, fiziksel ve kimyasal özellikleri, kıyısal ekosistemlerdeki plankton toplulukları, dinamikler, kirlilik ve diğer çevresel faktörlerin plankton topluluklarına etkileri, kıyısal ortamlarda kirlilik ve kirlilik kaynakları, zararlı alg artışları ve çevresel etkileri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Ders notları 2. Deniz Biyolojisi kitabı 3. Plankton Ekolojisi Kitabı

Notlar

Konu ile ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kıyısal ekosistemlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini sıralar
ÖÇ02 Kıyısal ortamların topografik yapısını tanımlar.
ÖÇ03 Kıyısal ekosistemlerin plankton topluluklarını sınıflandırır
ÖÇ04 Kıyısal ekosistemlerdeki plankton dinamiklerini açıklar, kirlilik ve diğer çevresel faktörlerin plankton topluluklarına etkisini açıklar.
ÖÇ05 Aşırı plankton artışlarının çevresel etkilerini açıklar.
ÖÇ06 Etkili tüm çevresel faktörleri dikkate alarak plankton çevre etkileşimlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kıyısal ortamların tanımı ve sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kıyısal ortamların topografik özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kıyısal ortamların fiziksel ve kimyasal özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Kıyısal ortamlardaki fiziksel prosesler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Kıyısal ortamlardaki fiziksel prosesler ve çevresel etkileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kıyısal ortamlarda kirlilik ve kirlilik kaynakları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Besin Elementleri Kirliliği ve Kıyısal Ekosisteme Etkileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ağır Metal Kirliliği ve Kıyısal Ekosisteme Etkileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Termal Kirlilik ve Kıyısal Ekosisteme Etkileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kıyısal ortamların Plankton Toplulukları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Kıyısal ekosistemlerin plankton toplulukları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Zararlı Alg artışları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Zararlı Alg artışlarının çevresel etkileri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Kıyısal ekosistemlerde izleme çalışmaları ve önemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyılsonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyılsonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 01:00