Genel Bilgi
Kod | ST528 |
Ad | Toksik Algler ve Çevresel Etkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİM POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Toksik alg türlerini tanıyarak, artışlarına neden olan çevresel faktörler konusunda temel bilgileri kazanmak, toksinlerin etki mekanizmaları ve toksik alg artışlarının muhtemel çevresel etkilerini anlamaktır.
Dersin İçeriği
Toksik alglerin tanımı,önemi, taksonomik gruplar, toksik alglerin hayat evreleri, ekolojik dağılımları, toksik alg artışları ve nedenleri, alg toksinleri, alg toksinlerinin çevreye etkileri, toksik alg izleme çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Ders notları 2. Toksik ve Zararlı Algler konusundaki kitaplar
Notlar
Alg Biyolojisi ve Ekolojisi konusundaki kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toksik alg kavramını açıklar |
ÖÇ02 | Toksik alglerin yer aldığı taksonomik grupları sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Toksik alglerin hayat evrelerini, ekolojik dağılımlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Toksik alg artışlarına neden olan çevresel faktörleri listeler. |
ÖÇ05 | Alg toksinleri ve etki mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ06 | Toksik alg artışlarının çevresel etkilerini yorumlar. |
ÖÇ07 | Toksik alglerin su ürünleri üretimine etkisini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toksik alglerin tanımlanması ve ekosistemdeki önemi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toksik alglerin taksonomisi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Toksik alglerin yer aldığı taksonomik gruplar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Toksik alglerin hücresel özellikleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Toksik alglerin hayat evreleri. | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Toksik alglerin ekolojik dağılımları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Artışlarına etki eden çevresel faktörler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Alg toksinleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Alg toksinleri ve etki mekanizmaları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Toksik alg artışının su kalitesine etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Toksik alg artışının su ürünlerine etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Toksik alg artışının insan sağlığına etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Dünyada toksik alg patlamaları ile ilgili olayların artış nedenleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Toksik alg artışlarının belirlenmesine yönelik izleme çalışmaları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması,ödev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |