ST0022 Su Kirlliliğinde Alglerin Rolü

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST0022
Ad Su Kirlliliğinde Alglerin Rolü
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sucul ekosistemlerde alglerin önemini kavrar, su kalitesindeki değişim ile alg çeşitliliğinde değişimleri değerlendirir, kirli ve temiz su indikatör alglerini öğrenir, kirliliğin giderilmesinde ve su kalitesinin değerlendirilmesinde alglerin rolunü öğrenir.

Dersin İçeriği

Alglerin önemi, örnekleme teknikleri, teşhiste önemli kriterler, farklı içsu ekosistemlerinde algler, ötrofikasyon, temiz ve kirli su algleri, indikatör algler, alglerin neden olduğu sorunlar, izleme çalışmalarında alglerin kullanımı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Alles, D.L., 2008; Water Pollution and Algal Blooms in the Coastal Waters of the U.S., http://fire.biol.wwu.edu/trent/alles/WaterPollution.pdf Palmer, C.M. 1980;Algae and water pollution, Castle House Publications, Ders Notları

Notlar

Internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sucul ekosistemlerde alglerin önemini açıklar
ÖÇ02 Alg habitatları hakkında bilgi verir
ÖÇ03 Alglerin örneklenmesi, incelenmesi ve teşhislerinde dikkat edilecek unsurları kavrar
ÖÇ04 Sucul ekosistemlere göre temiz ve kirli su indikatörü algleri listeler
ÖÇ05 Kirliliğinin giderilmesinde alglerin kullanımlarını açıklar
ÖÇ06 Alglerin sucul ekosistemlerde neden olduğu sorunları ve bu alglerin nasıl kontrol altına alınabileceğini açıklar
ÖÇ07 İzleme çalışmaları için metod seçimini ve değerlendirme tekniklerini belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, sucul ortamlarda alglerin önemi, Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Alg sistematiği Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Alg gelişimini etkileyen faktörler Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Örnekleme metodları ve teşhis Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İndikatör canlıların özellikleri ve su kirliliğinde kullanılan indeksler Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Göl tiplerine göre indikatör algler Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Ötrofikasyon ve algler Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ödev hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Akarsu algleri ve saprobik sistem Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kirletici olarak algler Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Temiz su algleri Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Oksidasyon stabilizasyon havuzlarında algler Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Alglerin oluşturduğu problemler Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Alglerin kontrolü Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Alglerin izlemede kullanımı Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 09:35