Genel Bilgi
Kod | ST019 |
Ad | Denizel İzleme Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİM POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEVİM POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
denizel ortamlardaki süreçleri tanıyarak, doğal yada insan kaynaklı meydana gelen değişimlerin ve mevcut durumun belirlenmesi için yapılacak izleme çalışmaları hakkında temel bilgileri edinmek.
Dersin İçeriği
Denizel ortamlardaki fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçler, Denizel ortamları etkileyen doğal ve insan kaynaklı faktörler, izleme çalışmalarının planlanması, doğal süreçlerin izlenmesi, kirlilik izleme, toksik alg artışlarının izlenmesi, analiz ve değerlendirmeler, durum tespiti, alınacak önlemler ve öneriler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları Deniz Biyolojisi Kitapları, Deniz Kirliliği Kitapları,
Notlar
İzleme çalışmaları ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denizel ortamlardaki fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçleri açıklar. |
ÖÇ02 | Denizel ortamları etkileyen doğal ve insan kaynaklı faktörleri sıralar. |
ÖÇ03 | İzleme çalışmalarını planlar. |
ÖÇ04 | Doğal süreçlerin, kirlilik ve toksik alg izleme çalışmalarını ayırt eder. |
ÖÇ05 | İzleme çalışmalarında kullanılan ekipmanları sıralar |
ÖÇ06 | İzleme çalışmalarının sonuçlarını değerlendirir ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Denizel ortamlardaki fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçler, | Ders hakkında bilgi, konu ile ilgili kaynaklar hakkında bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Denizel ortamları etkileyen doğal faktörler, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Denizel ortamları etkileyen insan kaynaklı faktörler, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Denizel izleme çalışmalarının planlanması | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Doğal süreçler ve izlenmesi, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Evsel ve endüstriyel kirlilik kaynakları ve izlenmesi, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Ötrofikasyon izleme, toksik alg artışlarının izlenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İzleme çalışmalarında kullanılan fiziksel parametreler, kimyasal parametreler, biyolojik parametreler, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Örneklemelerin planlanması, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Deniz suyu örneklemesinde kullanılan ekipmanlar, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Örneklerin toplanması, örneklerin analizi ve değerlendirilmesi, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlgili mevzuat ve yönetmelikler, | Konu ile ilgili kaynaklardan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Durum tespiti, koruma ve sürdürülebilirlik için alınacak önlemler ve öneriler. | Ödev için kaynak tarama ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
15 | Ülkemizde yapılan denizel izleme çalışmaları, genel değerlendirme | Ödev için kaynak tarama ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |