Genel Bilgi
Kod | DSTT802 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bir konuda bir akademisyen gözetiminde bilgiye erişme, derleme, bilimsel bir araştırma yapma, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini su ürünleri temel bilimler alanında kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bir danışman gözetiminde alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütme, veri toplama, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar
Dersin Ön Koşulu
60 AKTS’den az olmamak üzere en az yedi adet kredili ders; seminer dersi, uzmanlık alan derslerini almış, genel not ortalaması en az 3,00 ve yeterlik sınavında başarılı olmalıdır. Tez önerisinin anabilim dalı kurulunda onaylanmalıdır.
Kaynaklar
Tez çalışması ile ilgili kitap, kitap bölümü, makaleler
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Bilimler alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde değerlendirir. |
ÖÇ02 | Tez çalışması ile ilgili verileri toplamak için planlama yapar. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili veri toplar |
ÖÇ04 | Tezi ile ilgili topladığı verileri bilişim teknolojini kullanarak yorumlar. |
ÖÇ05 | Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem kurgulayabilmeyi öğrenir. |
ÖÇ06 | Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar. |
ÖÇ07 | Yazılı ve görsel sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer. |
ÖÇ08 | Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 1 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 2 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 3 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 4 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 5 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 6 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 7 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 8 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 9 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 10 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 11 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 12 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 13 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 14 | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 32 | 448 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |