Genel Bilgi
Kod | ST0051 |
Ad | Denizel Kıkırdaklı Balıklar ve Biyoekolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kıkırdaklı Balıkların üreme, beslenme, büyüme özellikleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Kıkırdaklı balıklar hakkında genel bilgi ve sınıflandırma. Türkiye denizlerinde bulunan türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mater, S., Kaya, M. and Bilecenoğlu, M. 2005. Türkiye Deniz Balıkları-1 Kıkırdaklı Balıklar (Chondrichthyes). E.Ü Su Ürünleri Fakültesi Yayınları. N: 72, Bornova, 34s
Notlar
Mater, S., Kaya, M. and Bilecenoğlu, M. 2005. Türkiye Deniz Balıkları-1 Kıkırdaklı Balıklar (Chondrichthyes). E.Ü Su Ürünleri Fakültesi Yayınları. N: 72, Bornova, 34s
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kıkırdaklı balıkların genel yapıları tanımlar |
ÖÇ02 | Kıkırdaklı balıkların üreme, beslenme, yaşam döngüsü özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Kıkırdaklı balıkların balıkçılıktaki yeri ve stok durumlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Kıkırdaklı balıklar hakkında genel bilgi ve sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Türkiye denizlerinde bulunan türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri açıklar. |
ÖÇ06 | Kıkırdaklı balıkların davranışları ve Tehlikeli Türler anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kıkırdaklı balıkların tanımı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Kıkırdaklı balıkların genel özellikleri ve morfolojileri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kıkırdaklı balıkların İskelet yapısı ve deri yapısı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kıkırdaklı balıkların beslenme özellikleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Kıkırdaklı balıklarının üreme özellikleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Kıkırdaklı balıkların büyüme özellikleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kıkırdaklı balıkların sindirim sistemi özellikleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kıkırdaklı Balıkların solunum ve dolaşım sistemi özellikleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kıkırdaklı balıkların davranışları ve tehlikeli türler | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Kıkırdaklı balıkların davranışları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye Kıkırdaklı balıklar familya tayin anahtarı | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Familyaların genel özellikleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Türlerin genel özellikleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Türlerin özellikleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
16 | Familya ve türlerin genel özellikleri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |