Genel Bilgi
Kod | TAB227 |
Ad | Mesleki Uygulama I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HAKAN KAVUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştiriciliği, üretimi ve bakımı hakkında uygulama yapmak
Dersin İçeriği
Tıbbi ve Aromatik bitki yetiştiriciliği konularında uygulamalı pratik çalışmalar yapılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
derslik ve uygulama sahası
Kaynaklar
hoca ders notu, bölümler ve sektör hakkında misafir konuk
Notlar
sektörde keşif
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi ve Aromatik bitkilerin yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin bakımı, kültürel işlemleri hakkında donanımlı bilgi edinir |
ÖÇ03 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin hasat ve hasat sonrası işlemler hakkında donanımlı bilgi edinir |
ÖÇ04 | Yetiştirlen tıbbi ve aromatik bitkilerin hasadını gerçekleştirir |
ÖÇ05 | Bazı tıbbi ve aromatik bitkilerin üretimini gerçekleştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanımlar, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ziraat alanı için gerekli bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve uygun bilgisayar programlarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitkiler, aromatik bitkiler, baharat bitkileri, keyif bitkileri, boya bitkilerininin genel özelliklerini tanımlar ve bunların kullanım alanlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerde fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkileri doğadan toplar, üretimini, yetiştiriciliğini, bakımını, farklı yöntemlerle çoğaltımını yapar ve hasadını gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi ve tıp alanında kullanımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyoloji, sistematiği ve fizyolojisini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilne yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerden yağ çıkarır, yağlardan parfüm yapımında uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleriyle korumada, depolamada, kimyasal kalitesini muhafaza etmede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili bitki besleme yöntemlerini, sulama yöntemlerini açıklar, zararlı, hastalık ve yabancı otları tanımlar ve bunlarla mücadelede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüksekokul uygulama parselinde bulunan tıbbi ve aromatik bitkileri tanıma | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | bölgesel kültüre alınmış tab | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştirileceği alanların özellikleri | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Serada yastıkların oluşturulması ve bakımı | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tıbbi bitkilerin generatif olarak çoğaltılma yöntemleri | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | tab ları kültüre alma yntemleri | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Serada ve tarlada bulunan bitkilerin ekimi, dikimi, bakımı | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sera ve tarladaki bitkilerin bakımı, hastalık ve zararlılardan korunması | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | bölgede risk olusturan bitki zararlılar | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Etken maddelerin elde edileceği bitki organları ve yapısı | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tıbbi ve aromatik bitkilerde bulunan etken maddeler ve önemi | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | bitkileri tanıma ve yetiştirileceği alanların oluşturulması | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | hasat işlemleri yöntemleri | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bitkilerin hasat edilmesi ve hasat sonrası yapılacak işlemler | Parsellerde Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |