EFGZ204 Topluma Hizmet Uygulamaları

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFGZ204
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak, topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders; Toplum ve sosyal sorumluluk kavramlarını anlama; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri geliştirme; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer almayı içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ali Gürsan Saraç, Topluma Hizmet Uygulamaları. Kemalettin Kuzucu, Topluma Hizmet Uygulamaları

Notlar

İlgili çevrimiçi kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.
ÖÇ02 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri sosyal sorumluluk projelerinde uygular.
ÖÇ03 Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar.
ÖÇ04 Görsel sanatların temel alanlarında edindiği bilgi ve uygulama becerisini toplumsal sorunların çözümüne yönelik kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin işleyişine dair genel giriş. Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
2 2. Topluma hizmet uygulamalarına genel bakış; tanımlar ve olası projeler. İlgili kaynakaçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
3 3. Topluma hizmet uygulamaları kapsamında sivil topluma kuruluşları. İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
4 Topluma hizmet uygulamalarında proje hazırlama ve tartışma. 4.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
5 Uygulanması olası proje/etkinlik öneri planları. 5.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
6 Proje / etkinlik öneri planları sunumları 6.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
7 Öneri ve Planlar İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 9. Grup veya bireysel proje/etkinlik uygulaması. 9.İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje / etkinlik uygulaması. 10.İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
11 11.Proje Sürecinin sunumu ve tartışılması 11.Proje görsellerinin sunumu hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 12. Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. 12. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Proje Sürecinin sunumu ve tartışılması Proje görsellerinin sunumu hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje ve Etkinliklerin değerlendirilmesi. Bitmiş proje gorsel ve sunumların taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 7 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 21 21
Toplam İş Yükü (Saat) 89
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,56
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 02:25