CGP247 Topluma Hizmet Uygulamaları

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP247
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı topluma hizmet uygulamalarının önemi kavratmaktır. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemini kavratmaktır. Panel, konferans, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere dinleyici, konuşmacı veya organizatör olarak katılmak, sosyal sorumluluk çerçevesinde farklı projelerde gönüllü olmanın önemini fark ettirmektir. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm odaklı yaklaşımı benimsetmektir.

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamalarının önemi. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kuzucu, K., Kamer, T. (Ed.) (2011). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi.

Notlar

Kuzucu, K., Kamer, T. (Ed.) (2011). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar.
ÖÇ02 Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.
ÖÇ03 Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır.
ÖÇ04 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.
ÖÇ05 Topluma hizmet çalışmalarına ilişkin temel bilgi ve kavramları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemi Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Soru-Cevap
3 Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek Gözlem, Takım/Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Öğretmenlerin toplumsal kalkınmada yeri ve önemi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım
5 Üniversitelerin toplum kalkınmasındaki yeri ve önemi. Uygulama planlama sürecine hazırlık Problem Çözme, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
6 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. Uygulama planlama süreci Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Topluma hizmet çalışmalarında etik ilkeler. Uygulama planlama süreci-II Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders içeriklerinin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma. Rapor Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma-I Takım/Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
11 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma-II Problem çözme, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma-III Bireysel görüşmeler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Uygulama sürecinin sunulması Rapor sunma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
14 Uygulama sürecinin değerlendirilmesi Proje sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Uygulama sürecinin değerlendirilmesi II Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders sunumlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje sunumlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 08:48