CGP116 Aile Eğitimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP116
Ad Aile Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilerin, okul öncesi dönemde okul-aile işbirliğinin önemini anlamaları, aile katılımındaki engellerin farkına varmaları ve bu engellerle baş etme stratejilerini geliştirebilmeleri, aile katılımı stratejileri ile ilgili bilgi edinmeleri ve farklı özelliklerdeki çocukların ebeveynlerinin katılımına ilişkin stratejileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Aile eğitimi, aile katılımı, aile katılımında karşılaşılan engeller, aile katılımı stratejileri, aile katılımının planlanması, farklı özelliklere sahip ailelerle çalışma, okul-aile işbirliği.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yıldız, T.(2021). Aile Eğitimi ve Katılımı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Aktaş Arnas, Y. (2018). Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. Vize Yayıncılık.

Notlar

Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI Ders Notu Makale İnceleme


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aile eğitimi ve aile katılımı kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Aile eğitimi ve katılımının okul öncesi eğitimdeki önemini açıklar.
ÖÇ03 Aile katılımının önündeki engelleri analiz eder ve çözüm yolları önerir.
ÖÇ04 Okul öncesi eğitimde aile katılımını sağlamak için etkili stratejiler belirler.
ÖÇ05 Okul öncesi eğitimde aile katılımı stratejilerinin kullanımına yönelik etkinlik örnekleri hazırlar.
ÖÇ06 Aile katılımı stratejilerinin uygulanmasına yönelik etkinlik planları hazırlar.
ÖÇ07 Okul-aile işbirliğini güçlendirmek için etkili iletişim yöntemlerini tartışır ve uygular.
ÖÇ08 Farklı sosyo-kültürel özelliklere sahip ailelerle çalışırken uygun stratejileri belirler ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve okul öncesinde aile eğitimi ve aile katılımının önemi hakkında bilgilendirme Verilen kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Aile eğitimi programları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Okul öncesi eğitimde aile katılımı Verilen kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Aile katılımının önündeki engeller Makale inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
5 Aile katılımı stratejileri 1 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Aile katılımı stratejileri 2 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Aile katılımı etkinliklerine ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma Etkinlik örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okul-aile arasında iletişimin önemi ve kullanılabilecek iletişim becerileri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama
10 Aile katılımının planlanması ve aile katılımı stratejilerinin tartışılması Etkinlik hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Özel gereksinimli çocukların aileleriyle çalışma Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Uyum problemi olan çocukların aileleriyle çalışma Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay
13 İstismara uğrayan çocukların aileleriyle çalışma Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Örnek Olay
14 Farklı kültürel değerlere sahip ve anadili farklı olan ailelerle çalışma Verilen kaynakları tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Okul öncesi eğitimde babaların eğitime katılımını sağlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 03:36