CGP126 Çocuk ve Drama

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ PR.
Kod CGP126
Ad Çocuk ve Drama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin dramanın tanımını, tarihçesini ve tekniklerini öğrenmelerini; okul öncesi eğitimde dramanın hedeflerini ve kullanımını içselleştirmelerini; ayrıca çocukların gelişim düzeylerine uygun drama etkinlikleri hazırlama ve uygulama becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Dramanın tanımı, tarihçesi, çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisi, tiyatro, çocuk oyunları ve drama arasındaki ilişki, dramada kullanılan teknikler, dramanın okul öncesi eğitimde yer verilen etkinliklerle bütünleştirilmesi ve kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ARNAS. Y ve ADIGÜZEL .Ö. (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Ankara :Pegem Akademi Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Naturel Yayıncılık. Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu

Notlar

Veri tabanları, konuyla ilgili ulusal /uluslar arası makaleler, tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dramanın tanımını yapar.
ÖÇ02 Dramanın temel bileşenlerini ve bileşenler arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ03 Dramanın aşamalarını açıklar.
ÖÇ04 Dramanın okul öncesi eğitimde önemini ve çocuğun gelişim alanlarıyla ilişkisini açıklar.
ÖÇ05 Dramada kullanılan teknikleri karşılaştırır.
ÖÇ06 Tiyatro, çocuk oyunları ve drama arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ07 Dramanın Türkiye'deki gelişim sürecini anlatır.
ÖÇ08 Okul öncesi eğitim programına ve çocukların gelişimine uygun teknikleri seçerek drama etkinlikleri hazırlar.
ÖÇ09 Drama etkinliklerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Drama ile ilgili temel kavramlar Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yaratıcı dramanın tanımı ve belirgin özellikleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
3 Yaratıcı dramanın amaçları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Soru-Cevap
4 Yaratıcı dramanın bileşenleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
5 Yaratıcı dramanın boyutları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma
6 Yaratıcı dramanın aşamaları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Dramatik kurgu ve bileşenleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiyede eğitimde dramanın gelişimi / Drama planı hazırlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Tiyatro ve yaratıcı drama / Drama planı hazırlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Oyun ve Yaratıcı drama / Drama planı hazırlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Yaratıcı dramada kullanılan teknikler / Drama planı Hazırlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
13 Yaratıcı dramada kullanılan teknikler / Drama planı hazırlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
14 Yaratıcı drama etkinliğinin planlanması / Drama planı hazırlama Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
15 Drama planı hazırlama Drama etkinlikleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.02.2025 11:27