CGP249 Oyun ve Müzik

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP249
Ad Oyun ve Müzik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerinin farkına varması, oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirmeyi, oyun planlamayı ve uygulamayı doğru bir şekilde öğrenmesi; öğrencinin eğitim müziğini tanıması, çocuklarda sanat ve müziğe olan ilgi ve yeteneği yönetecek bilgi birikiminin oluşturması ve müzik öğretimi ile ilgili süreci yönetecek davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Oyunun tanımı, oyunun önemi, oyunun çocuğun gelişimine etkisi, eski çocuk oyunları, oyun kuramları, oyunun toplumsal rolü, oyunu etkileyen faktörler, oyunu planlama, özel eğitim gerektiren bireylerle oyun, oyun alanları, oyun araçları, müzik nedir, okul öncesi dönemde müziğin önemi müziğin temel bileşenleri, temel müzik bilgileri, müzikte ritim kavramı, Türkiyede ve dünyada müzik tür ve biçimleri, eğitimde müziğin rolü, yaratıcılığı geliştirmede müzik, müziğin diğer etkinliklerde kullanılması, farklı öğretim teknikleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK

Notlar

Çakmak, A., Elibol, F. (2019). Çocuk ve Oyun. Vize yayıncılık: Ankara Dikici Sığırtmaç, A. ( 2020 ). Okul öncesi dönemde Müzik Eğitimi. Eğiten kitap: Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müziğin temel bileşenlerini, temel müzik bilgilerini;, müzikte ritm kavramını açıklar.
ÖÇ02 Türkiye'de ve dünyadaki müzik tür ve biçimlerini açıklar.
ÖÇ03 Eğitimde müziğin rolünü ve yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitmenin önemini açıklar.
ÖÇ04 Okul öncesi dönem çocuğu için müzik planı hazırlar.
ÖÇ05 Çocukların gelişim özelliklerine göre oyun tercihlerini tanımlar.
ÖÇ06 Gelişim özeeliklerine göre oyun evrelerini çeşitlerini açıklar.
ÖÇ07 Çocukların gelişim özelliklerine uygun oyun etkinliklerini hazırlar.
ÖÇ08 Oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisini geliştirir.
ÖÇ09 Çocukların gelişim özelliklerine uygun oyun ve müzik etkinliklerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müzik nedir Müziğin Önemi Konu ile ilgili okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Müziğin Temel Bileşenleri Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Müzikte Ritim Kavramı Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Eğitimde Müziğin Rolü Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Müziğin Diğer Etkinliklerle Birlikte Kullanımı Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Müziğin Gelişim Alanlarına Etkisi Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Okul Öncesi Dönemde Müzik Etkinlikleri ve Planlanması Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Oyunun tanımı ve tarihçesi ve önemi Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Oyunun gelişim alanlarına etkisi Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Oyunun yaşlara göre sınıflandırılması Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Oyun evreleri ve oyun çeşitleri Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Oyun Kuramları Konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Oyun Etkinliklerinin Planlanması Gözlem, İnceleme, Etkinlik Planı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Eski çocuk oyunları ve teknolojik oyunlar Gözlem, İnceleme, Etkinlik Planı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 02:03