CGP201 Çocukla İletişim

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP201
Ad Çocukla İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı; öğrencilerin iletişimin tanımını yapmaları, iletişimin temel kavramlarını açıklamaları, iletişim engelleri ve çatışmaları hakkında bilgi sahibi olmaları, çocuklar, aileler ve okul personeli ile sağlıklı ve etkili iletişim kurmaları, iletişim becerileri kazanmalarıdır.

Dersin İçeriği

İletişim ve iletişimin temel kavramları, iletişim yöntemleri (sözlü ve sözsüz iletişim), sağlıklı ve etkili iletişim, iletişim engelleri, iletişim çatışmaları ve çözümü, aile ve çocuk arasındaki İletişim, okul ve çocuk arasındaki iletişim, medyanın ve dijital araçların çocuk iletişimine etkisi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aral, N. (2019). Çocukla İletişim. Ankara: Vize Yayıncılık. Ergün, E. (2020) Çocuklar Sınır Sever. Ankara:Kripto Basın Yayın.

Notlar

Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI Ders Notu Doğan Cüceloğlu ile çocuk ve iletişim hakkında videolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişimin tanımını yapar.
ÖÇ02 İletişimin temel kavramlarını listeler.
ÖÇ03 İletişimin temel kavramlarını ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
ÖÇ04 İletişim tekniklerini ve yöntemlerini açıklar.
ÖÇ05 Çocuklarla iletişim sürecinde etkili iletişim tekniklerini kullanır.
ÖÇ06 Çocuğun yakın çevresi (ebeveynleri vs.) ile iletişim sürecinde etkili iletişim tekniklerini kullanır.
ÖÇ07 Günlük hayatta ve iş hayatında etkili iletişim ortamının nasıl oluşturulabileceğini tartışır.
ÖÇ08 İletişim çatışmalarının nedenlerini tartışır.
ÖÇ09 İletişim çatışmalarına çözüm önerilerinde bulunur.
ÖÇ10 Medya ve dijital araçların çocuk iletişimine etkisini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile iş birliği yapar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisini açıklar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişimin Temel Kavramları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Etkili İletişim Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Sözsüz İletişim Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Rol Oynama
4 İletişimi oluşturan temel koşullar Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim
5 İletişim Engelleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Çocuklarla iletişim kurma 1 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Rol Oynama
7 Çocuklarla iletişim Kurma 2 Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ailede iletişim ve çocuk üzerindeki etkileri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap
10 Ailede disiplin yöntemleri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma
11 Anne baba tutumları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Zor anne babalarla iletişim Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
13 Empati, eleştiri ve soru sorma becerileri Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama
14 Ben dili ve sen dili mesajları Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
15 Okul öncesi eğitimde okul aile arasında iletişim Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 11:03