Genel Bilgi
Kod | TBB0016 |
Ad | Tarla ve Bahçe Bitkileri Gübrelemesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE İBRİKÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla ve bahçe bitkilerin gübrelenmesini çok yönlü olarak öğretmektir
Dersin İçeriği
Başlıca tarla ve bahçe bitkilerinin gübrelemesi, uygun gübre tanıtımı, gübre uygulama yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders notları ve güncel yayınlar
Notlar
Kitap, Growth and Mineral Nutrition of Field crops
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarla bitkilerinin gübrelemesini öğretir |
ÖÇ02 | Gübrelerin oluşumunu ve özelliklerini tanıtır |
ÖÇ03 | Bahçe bitkilerinin gübrelemesini öğretir |
ÖÇ04 | Gübre uygulama yöntemlerini öğretir |
ÖÇ05 | Gübreleme ve çevre koruma ilişkilerini öğretir |
ÖÇ06 | Gübreleme önerileri için bitki testlerini öğretir |
ÖÇ07 | Gübreleme önerileri için toprak testlerini öğretir |
ÖÇ08 | Sera bitkilerinin gübrelemesini öğretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gübreleme açısından toprak özellikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki besin elementleri ve topraktaki dinamikleri | Önceden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gübrelerin tanıtımı | Önceden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gübreleme yöntemleri | Önceden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hububatların gübrelenmesi | Önceden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mısırın gübrelenmesi | Önceden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Patates ve yerfıstığının gübrelenmesi | Önceden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Yarı yıl sınavı | Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Narenciyenin gübrelenmesi | Önceden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Meyve ağaçlarının gübrelenmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Domatesin gübrelenmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sebzelerin gübrelenmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Seralarda gübreleme | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çevre koruma açısından gübreleme | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sürüdürülebilir tarım | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |