Genel Bilgi
Kod | UIN102 |
Ad | İngilizce II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilmelerine, anlık gereksinimlerini karşılayabilmelerine, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmelerine, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler A2 düzeyinde İngilizce dilbilgisi ve dört dil becerisini kazanırlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
"Here We Go 2 - Kurs Kitabı" Gülden İlin - Çetin İlin
Notlar
Raymond Murphy, 1994. “English Grammar in Use” (A reference and practice book) - Cambridge University Press, Great Britain
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Basit bir dille öz geçmişi ve yakın çevresini tanımlar |
ÖÇ02 | Kişisel, aile, gibi gündelik konularda bilgi alışverişinde bulunur |
ÖÇ03 | Basit, kısa okuma parçalarını yorumlar soruları yanıtlar |
ÖÇ04 | Kişisel yaşamı, özgeçmişi gibi konularda basit kısa yazılar yazar |
ÖÇ05 | Dört beceride strateji kullanır |
ÖÇ06 | Sosyal ortamlarda iletişim başlatır. |
ÖÇ07 | İngilizceyi Anadil olarak konuşan kişilerin basit düzeydeki konuşma kayıtları üzerine hazırlanmış aktiviteleri yapar. |
ÖÇ08 | İngilizceyi yabancı/2.dil olarak konuşan kişilerin basit düzeydeki konuşma kayıtları üzerine hazırlanmış aktiviteleri yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları, çevre koruma ve kalite süreçleri ile ilgili temel prensipleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanımlar, özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanımlar, işlevlerini açıklar ve basit devre uygulamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğiyle ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları araştırır, değerlendirir ve uygun teknolojileri kullanarak uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) seçer, kullanır ve uygulamalarda etkin bir şekilde değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli programlar kullanarak elektrik tesisat projeleri çizer ve yorumlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu gerçekleştirir ve bakım süreçlerini uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti yapar ve uygun onarım tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir kontrol cihazları kullanarak temel otomasyon sistemleri tasarlar ve uygular. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili ölçüm cihazlarını kullanarak doğru ve güvenilir ölçümler yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerini analiz eder ve uygun çözümleme yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü olarak açık, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konusunda bilinçli davranır ve gelişim fırsatlarını değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleğini icra ederken tarihsel, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder ve meslektaşlarıyla etkili iletişim kurar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıpları | Öğrenciler ilgili konuları gözden geçirmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
2 | Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıplarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma |
3 | Eşitlik, farklılık anlamında karşılaştırma yapılarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Soru-Cevap |
4 | Geniş zaman Wh- soruları; yetenek anlamında 'can' | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
5 | Geniş zaman kipi; soru yapıları, zaman zarfları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
6 | Şimdiki zaman yapısının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Geçmiş zaman;olumlu ve olumsuz ve soru yapıları, zaman zarfları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Gelecek zaman ile Wh- soruları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
11 | Yer bildiren zarflar | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
12 | Geçmiş zaman; düzenli düzensiz fiiler | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap |
14 | Geçmiş zamanın hikayesinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
15 | Tercih anlamlı kalıpların olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |