Genel Bilgi
Kod | ELK235 |
Ad | Sistem Analizi ve Tasarımı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Tasarım |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. ELIZBAR SARIYEV (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin, ilgi alanı ve yeteneği göz önüne alınarak öğrenciyi araştırmaya sevk edecek ve bulgularını proje şekline dönüştürerek uygulayıp sunabilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Proje süreçlerinin anlatılması, proje araştırmasında dikkat edilecek noktalar, proje ön araştırması ve proje önerisi, elektrik-elektronik malzemelerin veri sayfalarının incelenmesi, devre kartı tasarımı ve uygulamasıyla ilgili bilgiler, lehim yapma, lehim sökme, malzeme sağlamlık testleri, proje ara raporu hazırlama, proje sonuç raporu ve sunumu hazırlama, proje teslimi ve sunumu.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-) Çetin GÜLER, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık, 2007. 2-) Proje Raporu Hazırlama Kılavuzu, Serdar KAŞIKCI.
Notlar
1-) https://320volt.com/elektronik-kategorileri/ 2-) https://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=LM324&gclid=Cj0KCQjw4omaBhDqARIsADXULuXf60rhmX0Q4olfNp5Nz9Y3PxTjJ06BmplxmY8X2wYyPHeEjpZj_fcaAs8fEALw_wcB
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konu seçimi ve grup çalışması yapar. |
ÖÇ02 | Konu ile ilgili ön çalışma yapar. |
ÖÇ03 | Çalışmanın kapsamını belirler. |
ÖÇ04 | Seçilen çalışmayı analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ05 | Sistemin veya ürünün amaç ve kapsamını tanımlar. |
ÖÇ06 | Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapar. |
ÖÇ07 | Sistem/ürüne ilişkin hesaplamalar yapar. |
ÖÇ08 | Sistemi/ürünü gerçekleştirir. |
ÖÇ09 | Sistem/ürünün çıktılarını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları, çevre koruma ve kalite süreçleri ile ilgili temel prensipleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanımlar, özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanımlar, işlevlerini açıklar ve basit devre uygulamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğiyle ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları araştırır, değerlendirir ve uygun teknolojileri kullanarak uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) seçer, kullanır ve uygulamalarda etkin bir şekilde değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli programlar kullanarak elektrik tesisat projeleri çizer ve yorumlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu gerçekleştirir ve bakım süreçlerini uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti yapar ve uygun onarım tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir kontrol cihazları kullanarak temel otomasyon sistemleri tasarlar ve uygular. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili ölçüm cihazlarını kullanarak doğru ve güvenilir ölçümler yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerini analiz eder ve uygun çözümleme yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü olarak açık, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konusunda bilinçli davranır ve gelişim fırsatlarını değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleğini icra ederken tarihsel, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder ve meslektaşlarıyla etkili iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması. | Kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Ön görülen projenin tanımlarını ve varsayımlarını açıklama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Öngörülen proje ile ilgili yeterli uygun bilgilerin yerleştirilmesi | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Öngörülen proje ile ilgili uygun malzeme için gerekli bilgilerin açıklanması | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Öngörülen projeye güncel teknikler kullanarak çözüm bulma ve emniyet tedbirleri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Öngörülen projeyi desteklemek için sebep gösterme ve bilgi açıklığı | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Öngörülen proje için gerekli yerlere ilave etmek için çalışma dosyası hazırlama 1 | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Öngörülen proje için gerekli yerlere ilave etmek için çalışma dosyası hazırlama 2 | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Proje çalışmasının organizasyonunu tanımlama | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Uygun malzeme ve unsurları seçme öngörülen projeyi düzenleme | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projenin maliyet analizini yapma kesin proje dosyası hazırlama ve proje onayı | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sistemin Elemanlarını veya Mekanizmalarını Tasarlamak | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sistemi/Ürünü Test Etmek | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yazılı grafiksel görsel ve sözel sunum yapma | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | internet araştırması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |