Genel Bilgi
Kod | STJ214 |
Ad | İşletmede Mesleki Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-35 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 22 AKTS |
Yerel Kredi | 22 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mühendis SUAT SARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak. Hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulanması, işyeri deneyimine yönelik rapor yazımı, üretim süreci iyileştirmeye yönelik proje önerileri.
Dersin Ön Koşulu
1) Bahar yarıyılındaki derslerin tamamından başarılı veya başarısız olduğu derslerde ise devam şartını yerine getirmiş olmak 2) İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı dersinden başarılı olmak
Kaynaklar
Adana Meslek Yüksekokulu, İşletmede Mesleki Eğitim Talimatları ve Formları
Notlar
https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/%C3%96%C4%9Frenci%20%C4%B0%C5%9Fleri/%C4%B0%C5%9Fletmede%20Mesleki%20E%C4%9Fitim
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin iş yeri ortamına, disiplinine, çalışma prensiplerine uyum sağlamayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. |
ÖÇ03 | Piyasa koşullarında kullanılan yazılı, araç gereçleri tanır ve kullanır. |
ÖÇ04 | Kendi konusuyla ilgili sorumlulukları yerine getirir. |
ÖÇ05 | Mesleki ve resmi kurum yazışmalarını öğrenir. |
ÖÇ06 | İş yerinde iş ilişkisini öğrenir. |
ÖÇ07 | İş yerinde tasarım, üretim, depolama, pazarlama, satış gibi konularında tecrübe kazanır. |
ÖÇ08 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni teknolojilerin kullanım alanlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları, çevre koruma ve kalite süreçleri ile ilgili temel prensipleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanımlar, özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanımlar, işlevlerini açıklar ve basit devre uygulamaları yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğiyle ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları araştırır, değerlendirir ve uygun teknolojileri kullanarak uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) seçer, kullanır ve uygulamalarda etkin bir şekilde değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli programlar kullanarak elektrik tesisat projeleri çizer ve yorumlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu gerçekleştirir ve bakım süreçlerini uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti yapar ve uygun onarım tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir kontrol cihazları kullanarak temel otomasyon sistemleri tasarlar ve uygular. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili ölçüm cihazlarını kullanarak doğru ve güvenilir ölçümler yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerini analiz eder ve uygun çözümleme yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü olarak açık, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konusunda bilinçli davranır ve gelişim fırsatlarını değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleğini icra ederken tarihsel, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder ve meslektaşlarıyla etkili iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon ve üretim süreçlerinin incelenmesi ve raporlanması. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Güç hücreleri, enerji kesme, yüksek gerilim manevrası | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşletmede Mesleki Eğitim için sözleşmeler | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | İşletmede Mesleki Eğitimde Öğrencinin Sorumlulukları. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Günlük işletme eğitimi raporlarının doldurulması | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | İşletmede mesleki eğitim formları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | İşletme devam çizelgesi ve devam şartları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | İşletme kuralları | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Arıza bildirimi ve görev paylaşımı | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Arıza müdahalesinden önceki güvenlik prosedürleri | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ölçü aleti kullanımı | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Gözle ve ölçü aleti ile arıza takibi | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kablo ve devre kesici boyutlandırması | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kompanzasyon ve güç katsayısı endeks takibi | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Trafo bakımı | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | İşletmede Mesleki Eğitim Komisyon Değerlendirmesi. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | İşletmede Mesleki Eğitim Komisyon Değerlendirmesi-2 | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 70 | 8 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 561 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 22,44 | ||
AKTS | 22 AKTS |